Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik blader door mijn Bijbel. Soms heeft een vers een roze kleur gekregen, omdat de woorden mijn hart raken. Zelfs Prediker heeft kleur! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik soms negatief ga denken door dit bijbelboek. De schrijver kijkt goed om zich heen. Hij zuigt de bezigheden van mensen als een spons op. Dan komt hij tot de vraag: wat heeft het voor zin om zo te stressen in je leven? Goeie vraag Prediker!

Wat dat betreft is er een grote overeenkomst tussen de bijbelfiguren en de mensen van vandaag: we zijn zo druk. Druk met school, werk of hobby. Ook ik heb het druk. Druk met mijn studie, druk met schrijven, druk met van alles. Vaak schieten daar mijn vrienden bij in.
Maar juist dan komt Prediker als een held om de hoek kijken. 'Enjoy' joelt hij. Geniet! 'Het is daarom maar het beste voor de mens dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en volop geniet van alles wat hij moeizaam heeft verworven.' Geniet van je leven als student, van de prachtige zonsondergang die je bekijkt uit het raampje van de trein, van het geslaagde project op het werk. Want weet je? Genieten is de kroon van God op ons werk. 'Geniet op alle dagen van je leven die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven.'
Soms lijken die opdrachten wel eindeloos of onbereikbaar. Maar God geeft je rust. Hij geeft je rust om terug te blikken en daarvan te leren. Hij geeft nieuwe kansen, open deuren en mogelijkheden. Jij krijgt talenten waar je met volle teugen van mag genieten.

Optimaal genieten volgens onze Abba? Je talenten gebruiken voor Zijn koninkrijk. Ik zou zeggen: Enjoy!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stress is een element in de huidige tijd dat wij onszelf opleggen. Door meer afstand van zaken te nemen kunnen we stappen zetten en meer genieten van de zaken om ons heen. We zouden meer in het hier en nu moeten leven dan in het straks en morgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid