Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 27 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2012 Ik weet dat sommigen stellig beweren dat de vleeswording van de zoon van God absoluut geen joods concept is, maar lees nu Wijsheid 2 vers 14-16. Hij is een levende aanklacht tegen onze opvattingen geworden. Zijn verschijning alleen al is ons een doorn in het oog, omdat hij anders leeft dan anderen en zich afwijkend gedraagt. Wij zijn in zijn ogen minderwaardig en hij mijdt onze levenswijze alsof die besmet is. Hij geeft hoog op van de bestemming van rechtvaardige mensen en beroemt zich erop dat God zijn vader is. Het boek van de Wijsheid wordt - ten onrechte - ook wel 'De wijsheid van Salomo' genoemd. Het is geschreven door een jood in Alexandrië, in de eerste eeuw v.C., wellicht met de intentie om te laten zien dat het joodse godsbeeld niet strijdig zou zijn met Griekse filosofie. Het Boek der Wijsheid was opgenomen in de Septuaginta, en in de Vulgaat. Tijdens de reformatie werd het door protestanten uit de bijbel gelaten, omdat het in tegenstelling tot de overige boeken van het oude testament niet in het Hebreeuws of Aramees maar in het Grieks was geschreven. Katholieken beschouwen het als een deuterocanoniek geschrift, d.w.z. wel behorend tot de bijbel maar tweederangs. De hemelse wijsheid wordt als een vrouw voorgesteld. Bron Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 27 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2012 Wat wil je bespreken? Of incarnatie voorkomt in het OT? Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 27 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2012 Wat wil je bespreken? Of incarnatie voorkomt in het OT? Ja en dat het een joods concept is. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten