Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi jaspers,

als je wilt weten hoe de RKK over kuisheid denkt, is het handig de Cathechismus er op na te slaan. Hier vind je wellicht wat je zoekt. Disclaimer: ik ben protestants dus niet zo thuis in RK kerkdocumenten.

Voor een meer algemene discussie over kuisheid kun je hier terecht: viewtopic.php?f=21&t=26625

Voor vragen over de RKK is dit topic aan te raden: viewtopic.php?f=12&t=20594&start=870

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo broeders en Zusters,

De 7de gebod is dat men geen onkuisheid mag plegen.

Maar wat is volgens de RKK onkuisheid? mag je bijvoorbeeld niet mastruberen

en waarom niet?

Hartelijk dank alvast voor reacties!

Omdat de katholieken de 10 geboden anders tellen, is het 6e gebod.

In de katholieke Kerk hoort seksualiteit thuis in het onontbindhare huwelijk, tussen één man en één vrouw en dan nog op zodanige wijze dat het voortplantingsaspect niet definitief onmogelijk wordt gemaakt. Alle vormen van seksualiteit daarbuiten, onder welke naam ook, zijn (objectief) zondig. Of dit nu masturbatie is, praktiseren van homoseksualiteit, overspel, ontucht (seksualiteit buiten het huwelijk) of wat dan ook.

Dat dit in de praktijk niet allemaal eenvoudig te realiseren is, is ook bekend. Ook hierin kun je echter groeien als mens. De Kerk houdt het ideaal hoog maar biedt altijd vergeving aan de berouwvolle zondaar, ook op dit gebied. Daar is in de katholieke Kerk een sacrament voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hier heb ik ook lang over nagedacht.

Na wat zoeken op het internet kwam ik

dit filmpje tegen dat het helemaal uitlegt.

(Tenminste als je een beetje engels spreekt)

http://www.youtube.com/watch?v=WbxkQw-FEVw&feature=youtube_gdata_player

Het mooie van dit filmpje is dat hij uitlegt waarom het kan,

maar het tegelijkertijd eigenlijk ook zonde is.

Ik hoop dat dit je helpt

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid