Spring naar bijdragen

Twitterspreekuur PKN-scriba trending topic


Aanbevolen berichten

"Het is wel voor herhaling vatbaarâ€, stelde Arjan Plaisier, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland na afloop van zijn twitterspreekuur. ,,Ik vond het zelf erg leuk en de uitdaging om in 140 tekens te reageren viel me mee. Je haalt er goed uit wat er leeft onder theologiestudenten en jonge predikanten".

Zelf geen twitteraar twitterde Plaisier gisteren een uur met een twintigtal vooral jonge predikanten en theologiestudenten. De belangstelling was zo groot dat de hashtag #scribatwit even een trending topic werd op Twitter.

Het virtuele spreekuur een initiatief van hetgoedeleven.com werkt ook drempelverlagend merkte Plaisier. "Het verkleint de kloof tussen Utrecht en de plaatselijke gemeente. Zo zaten er vragen tussen waarvoor men ook bij een gemeente-adviseur had aan kunnen kloppen. Maar voor sommige gemeenten blijkt via de gewone weg de kloof met de landelijke kerk te groot. Dit spreekuur verlaagt de drempel."

Met Harmke Heuver, pastor voor jeugd- en missionair werk in Alphen aan den Rijn, werd gelijk zaken gedaan. Zij vroeg aandacht voor de juniorpredikant. Dat plan kwam vorige week niet door de synode. "Plan maar een afspraak via synodesecretariaatâ€, twittert Plaisier. Heuver: „Ga ik doen! Veel enthousiasme om in de kerk der eeuwen aan de slag te gaan. Denken vanuit (ds van) déze eeuw kan beter."

Lees verder: Hetgoedeleven.com

Afbeelding: hetgoedeleven.com

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid