Spring naar bijdragen

Credible bijbelpuzzel


Aanbevolen berichten

nieuwe vraag:

wie werd er koning van Juda toen hij 25 jaar was?

en regeerde vervolgens 29 jaar in Jeruzalem?

Dat waren er twee:

Amasja, de zoon van Joas (2 Kon 14:2)

en

Hizkia, de zoon van Achaz (2 Kon 18:2)

De nieuwe vraag:

Wie verkoos de dood boven het leven, omdat God genadig is, liefdevol en vol geduld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm. De puzzel komt niet echt op gang zoals gehoopt. Als ik teruglees in het topic komt dat wellicht door het te hoge kryptische gehalte. Wellicht dat het beter is minder kryptisch te zijn, het idee is om te zoeken in de bijbel en hele kryptische vragen werken dat niet in de hand.

HendrikNG:

Volgens mij gaat dat over Jona.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hmm. De puzzel komt niet echt op gang zoals gehoopt. Als ik teruglees in het topic komt dat wellicht door het te hoge kryptische gehalte. Wellicht dat het beter is minder kryptisch te zijn, het idee is om te zoeken in de bijbel en hele kryptische vragen werken dat niet in de hand.

HendrikNG:

Volgens mij gaat dat over Jona.

Yeah... |P

Maar je hebt gelijk... Hij was te kryptisch... -O-

(Vandaar ook de hint want ik begon al zo'n bang vermoeden te krijgen...)

De achterliggende tekst:

Jona 4:1 Dit wekte grote ergernis bij Jona en hij werd kwaad. 2 Hij bad tot de HEER: ‘Ach HEER, heb ik het niet gezegd toen ik nog thuis was? Daarom wilde ik naar Tarsis vluchten. Ik wist het wel: u bent een God die genadig is en liefdevol, geduldig en trouw, en tot vergeving bereid. 3 Laat mij maar sterven, HEER: ik ben liever dood dan dat ik zo verder moet leven.’

(Ik werd getriggerd door die "tegendraadse" reactie van Jona... Die nog opmerkelijker is dan zijn vlucht naar Tarsis, als je het goed bekijkt...

Maar goed, jij mag weer, Michiel...!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herinner me daar zo goed het prentje uit mijn kinderbijbel bij:

dan zie je de profeet zijn mantel in stukken scheuren.

Dus het gaat over de verdling van Israël na Salomo. Jerobeam kreeg er 10, naar wie de 2 ander gingen weet ik niet eigenlijk.

boontje komt om zijn loontje door het plaatsen van een hoge paal

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik herinner me daar zo goed het prentje uit mijn kinderbijbel bij:

dan zie je de profeet zijn mantel in stukken scheuren.

Dus het gaat over de verdling van Israël na Salomo. Jerobeam kreeg er 10, naar wie de 2 ander gingen weet ik niet eigenlijk.

boontje komt om zijn loontje door het plaatsen van een hoge paal

Uhu. De volgende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid