Spring naar bijdragen

XNoizz Flevo Festival 2012


Aanbevolen berichten

Zie de mens! Deze woorden zou de Romeinse landvoogd Pontius Pilatus hebben gesproken toen hij Jezus na de geseling met de doornenkroon en purperen mantel toonde aan het joodse volk (Johannes 19:5). Wie is deze mens, die hier wordt getoond? Er staat niet: “Zie de Zoonâ€, of: “Zie de Koningâ€. Het is de uitnodiging: “Zie de Mensâ€. In deze mens kan ik immers ook iets zien van mijn eigen mens-zijn.

Deze Mens heeft weet van hoe jouw leven er uit kan zien. Op de toppen van je bestaan, maar ook in de diepte. Als eenzaamheid je besluipt; als pijn bijna meer op je drukt dan je verdragen kunt; als verdriet als golven over je heen rolt: zie de Mens. Deze Mens is niet hoog verheven, maar staat naast je. En niet alleen toen, lang geleden, maar ook: hier en nu. Want in het gezicht van de ander, kun je nog steeds het gezicht van God herkennen. Immers: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan (mat. 25: 40). Zoals Jezus het naar de aarde toegewende gelaat van God was, zo zijn onze naasten dat nog steeds.

Heel dichtbij
Ik zie lichtjes in je ogen
kom eens heel dichtbij
ik zie mij
je ogen zijn twee spiegeltjes
zie jij dat ook bij mij?

Ik zie jou! Je wordt aangemoedigd en geïnspireerd om God niet alleen te zoeken in gebed, in een persoonlijke relatie, maar juist ook te vinden in het contact met je medemens. Je wordt uitgenodigd om die ander, die naaste, zo dichtbij te laten komen dat je hem of haar werkelijk kunt zien. Door mensen op afstand te houden kun je gemakkelijk over hen oordelen of laten ze je compleet koud. Maar wanneer je dichtbij de ander komt en deze in de ogen kunt zien, dan zie je pas echt de mens.

Door die ander echt te zien, komt God dichtbij: ‘Wie nooit echt heeft liefgehad, nooit de ander echt gezien heeft en nooit voor de ander heeft gezorgd, die heeft geen idee van de werkelijke betekenis van het woord ‘God’.

We hopen dat jij je tijdens dit Xnoizz Flevo Festival ‘gezien’ zult voelen. Door God en door je naaste.

Ik zie jou…
En jij?

 

De prijzen voor de verschillende ticketsoorten op een rijtje:

Soort Prijs
All-in 0-11 jaar 25
All-in 12 jaar en ouder 99
Vrijdag 50
Zaterdag 50
Zondag 20

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid