Spring naar bijdragen

Live life to the max


Aanbevolen berichten

Ik weet 't. Het is zo'n typische feel good movie uitspraak: live life to the max. Zo'n bijnaongristelijke waarbij we dan automatisch aan veel drank en de hunk (of chick) van je leven scoren denken. Gepaard met veel party en weinig slaap. Maar hè, ik heb ook ooit van dat leven geproefd en kwam tot de conclusie dat 'live life to the max' dat NIET is.

Wat is het dan wel?
Regelmatig post ik nog eens een leuke one-line of quote op mijn eigen site:  www.woordwapen.wordpress.com. Ik hou van wijsheden op een tegeltje of een leuk klein citaten boekje, vol raad en eigenzinnigheid. Ik stuitte op 'live life to the max' in zo'n soortgelijk boekje en ik dacht bij mezelf hoe breed je perspectief kan zijn, als het gaat om 'alles er uithalen wat erin zit' (met Jezus). Alsof je een skyline ziet, die van Rotterdam. Met veel lichtjes het liefst en de oneindige opening om heel veel te doen in je leven. Dat als je denkt dat je nu wilt emigreren dat je dat ook gaat doen. Of je hebt zin om iets geks, out of the box te doen op school, dat je dat ook gewoon doet. Tegendraads, tegen alle verwachtingen in. Daar hoort je lam zuipen dan niet meer bij. Want dat is zo gewoon ;)

Jezus leefde ook tot de max
Jezus kwam, gaf Zichzelf, genoot van het leven, zuipte Zich niet lam maar dronk met mate, genoot van Zijn vrienden, nam de tijd voor rust, en diende de mens. En uiteindelijk werd Hij als een terrorist veroordeeld en aan een kruis genageld. Dat is wel 'de max' als je het mij vraagt. Of Hem.
Ik merk vaak bij mezelf hoe graag ik dingen wil maar hoe snel ik me laat tegenhouden door mijn eigen onzekerheid, twijfels of aarzelingen. 'Maar als..' 'wat als..' enzovoort. Juist wanneer we ons 'live life to the max' perspectief naar Jezus toe draaien komen we tot de conclusie dat Hij van ons vraagt om zonder duidelijk plan met Hem in Zijn bootje te stappen. Die skyline op te varen, en (belangrijkst!) te ervaren hoe dat leven is. Hoe dat geleefd gaat worden. Tot de max!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad leefde Jezus 'to the max'.

Hij shockeerde de omgeving, deed dingen die 'not done' waren en waarin Zijn omgeving Hem veroordeelde, Hij zei dingen die mensen boos maakten, mensen verbaasden zich over Hem en Hij deed wonderen, tekenen en genezingen waardoor mensen Hem als een bedreiging zagen voor hun traditie en Hij uit de weg moest worden geruimd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid