Spring naar bijdragen

Hoe kan ik hem vergeten?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben Stephanie, 18 jr, en ik zit met een probleem.

Afgelopen zomer ben ik ontmaagd door een iemand waar ik nog niet lang een relatie mee had, de relatie hield niet stand, het is nu dus uit.

maar nu heb ik hier zoveel spijt van. Ik mis hem heel erg maar toch weet ik ook wel weer dat het goed is dat het uit is. Maar toch kan ik hem niet uit mijn gedachten zetten, ik hou nog wel van hem denk ik!

Ik voel me ook schuldig tegenover God. Ik weet dat ik niet met hem naar bed had moeten gaan maar ik heb het wel gedaan. Eerst had ik er geen spijt van maar nu dat ik weet hoeveel verdriet het me heeft opgeleverd wel. Maar wat denken jullie hiervan? hoe kan ik het vergeten en gewoon verdergaan??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

allereerst: ik denk dat vergeten niet werkt, hoe raar het ook klinkt., maar geef hem een plekje in een van de hoekjes van je hart, zo van ow die heb ik ook ooit nog es wat mee gehad

ten tweede: je zegt dat je je schuldig voelt tegenover god... Ga naar Hem toe, en zeg dat waar jij jezelf schuldig over voelt! Hij zal je niet afwijzen of wegsturen... maar hij zal je vergeven. en je helpen met verwerken.

ten derde: je schrijft ook dat je hem mist. Dat kam heel goed, het is zelfs normaal dat je iemand mist die uit je leven is gegaan. maar ga daar niet mee zitten en probeer het los te laten. en ga verder met jou leven...

met liefdevolle groet,

Wees een licht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hej pinkiepink,

Probeer het niet te vergeten. Fouten moet je niet vergeten. Het is jammer dat zo'n fout (in het algemeen) is opgetreden, maar probeer het te aanvaarden, te verwerken dat je die fout gemaakt hebt en leer er iets uit. de fout is niet meer omkeerbaar, maar ik denk wel dat je kan zeggen: mocht ik naar dat moment kunnen teruggaan, dan zou ik dit fout niet meer maken.

voor het schuldig zijn ben ik het helemaal met 'wees een licht' eens. Ga ermee tot God. Hij kijkt naar jouw hart, en als jouw spijt oprecht is, dan vergeeft Hij het jou.

Ivm hem missen. ik kan me perfect inleven daarin :) (net een relatie van 3jaar achter de rug). Als je naar mijn vorige posts zou gaan kijken, ga je merken hoe kapot ik ervan ben geweest. Ik had nooit gedacht dat ik het zou kunnen verwerken, dat ik over hem zou kunnen geraken.

Ik ben er nog niet over, en ik mis hem ook wel nog, maar het gaat al veel beter met mij. Omdat ik hem durven loslaten heb. Ik bid elke dag tot God en ik vraag Hem om voor die jongen te blijven zorgen, en dat vergemakkelijkt het loslaten. Omdat ik weet dat God over Hem waakt.

Er zijn nog steeds momenten waarop ik heel verdrietig ben, vooral die momenten als ik alleen ben, of als de herinneringen terug opduiken. Maar dan weet ik dat God voor ons zorgt en hier zeker een goede reden voor heeft.

heel veel sterkte

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hem vergeten: gaat je niet lukken. Tenzij je spontaan geheugenverlies ontwikkelt ofzo.

Sta jezelf toe verdrietig te zijn. Ook al heb je met hem iets gedaan waar je nu spijt van hebt, je hebt zeker om hem gegeven, maak van hem geen boosdoener. Je mag hem missen, je mag verdrietig zijn omdat de relatie voorbij is.

'Vergeten en verdergaan' is op meerdere vlakken te kort door de bocht.

A: Je ontkent en negeert je verdriet, terwijl het niet meer dan logisch is. Struisvogelpolitiek

B: Je hebt van deze relatie kunnen leren dat, hoe stapelgek je ook op iemand bent, je een intieme lichamelijke relatie toch liever nog niet hebt.

C: Hij verdient het ook niet om doodgezwegen (in jouw gevoel) te worden, alleen omdat je een voor jou verkeerde keuze hebt gemaakt binnen deze relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hem vergeten: gaat je niet lukken. Tenzij je spontaan geheugenverlies ontwikkelt ofzo.

Sta jezelf toe verdrietig te zijn. Ook al heb je met hem iets gedaan waar je nu spijt van hebt, je hebt zeker om hem gegeven, maak van hem geen boosdoener. Je mag hem missen, je mag verdrietig zijn omdat de relatie voorbij is.

'Vergeten en verdergaan' is op meerdere vlakken te kort door de bocht.

A: Je ontkent en negeert je verdriet, terwijl het niet meer dan logisch is. Struisvogelpolitiek

B: Je hebt van deze relatie kunnen leren dat, hoe stapelgek je ook op iemand bent, je een intieme lichamelijke relatie toch liever nog niet hebt.

C: Hij verdient het ook niet om doodgezwegen (in jouw gevoel) te worden, alleen omdat je een voor jou verkeerde keuze hebt gemaakt binnen deze relatie.

Nou ja, dat dus. Vergeten en verdergaan wordt vaak gezegd. Maar dat is niet reëel. bovendien heel zwaar ook, want dan moet je iedere gedachte gaan wegduwen.

Accepteren en ondergaan is ook zwaar, duurt ook een flinke tijd voor sommigen, maar dan klapt het ook niet terug in je gezicht. Op den duur zul je merken dat je weer aan de leuke dingen kunt denken, zonder meteen in janken uit te barsten :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat gelukkig al een stuk beter ;) Makkelijk is het nog niet, maar goed. Ik heb gelukkig veel afleiding aan mijn school, werk en vriendinnen! Ik vind mijn vriendinnen heel erg belangrijk en gelukkig heb ik het contact met hen nooit laten verwateren door mijn vriend. Jullie boodschap was wel heel duidelijk voor mij; hem vergeten gaat mij gewoon nooit lukken en dat moet ik accepteren. Ik heb hem een plekje in mijn hart gegeven en dat voelt goed. Ik kan de situatie al wel beter accepteren. Maar ik vind het nog wel moeilijk als ik denk aan God. Hoe zal God tegen deze situatie aankijken? Zal hij mij echt vergeven hebben? Heb ik eigenlijk wel iets fout gedaan? Ik weet dat veel christenen vinden van wel maar ik weet het eigenlijk niet zo goed. Dat vind ik nog lastig. Iemand tips?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je zegt dat je er zelf spijt van hebt. Wat God er precies van vindt (hoe hij tegen deze situatie aan kijkt) kan niemand met zekerheid zeggen. Maar jouw geweten speelt op. En ik denk dat dat veel zegt.

:Y

En over de vraag of God jou echt vergeven heeft: God is barmhartig. Jezus is gestorven voor onze zonden. Als jij vergiffenis vraagt, zal je worden vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid