Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het gaat niet om negeren, maar om er op juiste wijze mee om te gaan. Als mensen hoeven wij ons niet te laten regeren door onze driften. Wie bijvoorbeeld niet masturbeert, zal op een gegeven moment bemerken dat de behoefte eraan ook minder wordt. Misschien dat je dan slechts heel af en toe toch die behoefte hebt, maar meer ook niet. En die behoefte kun je dan ook gewoon laten zijn voor wat die is, omdat je dan weet dat het weer voorbijgaat. En wie seksuele prikkels die vooral door de media worden gegeven meer uit de weg gaat of er niet te lang bij blijft hangen, zal ook merken dat die hele seksuele behoefte ineens steeds wat minder wordt. Het verdwijnt niet, dat hoeft ook niet, maar het neemt een bescheidenere plaats in.

nee, ik ondersteun dit niet. te gek voor woorden.

lekker geloof dat Christelijke geloof. ik denk dat er heel veel sexueel gefrustreerde mensen rondlopen die het akelige besef hebben dat zelfbevrediging verkeerd is.

Ik denk niet dat je nu kan gaan zeggen dat alle christenen hier hetzelfde over denken enola.. dat is wel een beetje kort door de bocht om dan meteen te roepen: lekker geloof dat Christelijk geloof. Misschien zijn er christenen die het helemaal niet met Robert eens zijn.

Maar als er mensen rondlopen die een besef hebben dat zelfbevrediging verkeerd is, waarom doen ze het dan als ze zelf vinden dat het verkeerd is? En hoe komt het dat ze seksueel gefrustreerd worden? Door dat ze zichzelf niet mogen bevredigen? Dan is er dus wel wat meer aan de hand lijkt mij, dan krijgen ze toch wel trekjes van een verslaafde. Daarom is het zo goed om, ook bij zaken van zelfbevrediging, maat te houden. Zoals Robert zegt: de seksuele behoefte wordt dan minder, dus dan wordt je ook niet seksueel gefrustreerd. Of in elk geval minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Enola Gay, ik zie in jouw bericht veel woorden en oordelen, maar geen argumenten. En die zijn toch wel handig in een discussie.

ik kan me er met mijn pet niet bij dat mensen in een bijbel lezen dat toegeven aan een sexuele behoefte verkeerd is.

toen ik nog met het christelijke geloof bezig was werdt mij deze visie ook opgedrongen, met als gevolg dat elke keer als ik toegaf een behoeftes, ik een enorm , ongezond, schuldgevoel kreeg naar het geloof.

wat ieder doet met sexuele behoeftes is individueel verschillend, maar om deze behoeftes te negeren in naam van een geloof vindt ik erg raar, en beslist niet gezond

Opdringen en verbieden zonder daarbij een oplossing aan te dragen lijkt me dan ook niet zo handig. Voor mijzelf werkte het, wie ben ik om over iemand anders te oordelen. Het is niet de bedoeling dat je behoeftes negeert, maar als je je bekeert, krijg je een nieuwe natuur en als je dan het idee hebt dat God het niet goed vindt, heb je er ofwel geen behoefte meer aan, of God helpt je ervan af of je trouwt maar snel. Ik begrijp dat het hele concept jou niet echt aanspreekt. Ik heb ook makkelijk praten, want ik ben een vrouw en tegenwoordig ook nog getrouwd. Daarom liet ik gewoon zien hoe ik er vroeger van af kwam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

cobybriant schreef:

Het is niet de bedoeling dat je behoeftes negeert, maar als je je bekeert, krijg je een nieuwe natuur en als je dan het idee hebt dat God het niet goed vindt, heb je er ofwel geen behoefte meer aan, of God helpt je ervan af of je trouwt maar snel.

waarom zijn er dan zoveel christelijke hulp instanties op dit gebied?

overtuigde christenen, die er verslaafd aan zijn of zich uitermate schuldig voelen?

of je trouwt maar snel? :?

ik geloof mijn ogen niet..... :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik begrijp dat het hele concept jou niet echt aanspreekt. Ik heb ook makkelijk praten, want ik ben een vrouw en tegenwoordig ook nog getrouwd. Daarom liet ik gewoon zien hoe ik er vroeger van af kwam.

nee, het hele concept spreekt mij niet aan.

als ik onderstaande mag quoten:

als je je bekeert, krijg je een nieuwe natuur en als je dan het idee hebt dat God het niet goed vindt, heb je er ofwel geen behoefte meer aan, of God helpt je ervan af

Of God helpt je ervan af??????????????????

van je behoeftes welteverstaan???????????

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik begrijp dat het hele concept jou niet echt aanspreekt. Ik heb ook makkelijk praten, want ik ben een vrouw en tegenwoordig ook nog getrouwd. Daarom liet ik gewoon zien hoe ik er vroeger van af kwam.

nee, het hele concept spreekt mij niet aan.

als ik onderstaande mag quoten:

als je je bekeert, krijg je een nieuwe natuur en als je dan het idee hebt dat God het niet goed vindt, heb je er ofwel geen behoefte meer aan, of God helpt je ervan af

Of God helpt je ervan af??????????????????

van je behoeftes welteverstaan???????????

van de verslaving en er aan moeten toegeven. Overigens is er geen Bijbeltekst over te vinden volgens mij, alleen: ik zal mij door niets laten knechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid