Spring naar bijdragen

Brief aan God


Aanbevolen berichten

 

Beste God,

Elke keer als ik denk U te kennen en mij weer beter voel dan komt er een tegenslag, wat als uiteindelijke resultaat heeft dat ik het gevoel heb weer terug te zijn bij af. Het voelt alsof ik een kind ben dat opgroeit en telkens als het enige volwassen trekken gaat vertonen wrodt het weer een peuter, maar nog wel met alle herinneringen aan het vorige leven.
Ik denk dat ik snap dat U wilt dat wij zijn zoals kinderen; nieuwsgierig, enthousiast, vol vertrouwen en hoop, waardevol voor U, leergierig en wellicht zijn er nog wel meer eigenschappen. Maar hoe kunnen wij ooit U leren kennen?
Is het soms als een puzzel; door je leven heen krijg je allemaal stukjes van een puzzel die U doet kennen, -of misschien voor een deel- en we moeten die stukjes zelf in elkaar passen en meten? Misschien krijgen we dan een fractie van U te zien, want U bent zo groot dat de puzzel eindeloos veel stukjes zou hebben en we deze dus nooit volledig af kunnen maken.
Of is ieder mens soms een puzzelstukje? Misschien weet ieder mens wel een stukje van Uw waarheid en is het de kunst om deze in iemand naar boven te halen, te herkennen en op de juiste plek in de puzzel te leggen; tussen alle andere miljarden puzzelstukjes die er te verzamelen zijn.

God, soms vraag ik mij af waarom U de wereld en daarmee ook de mensheid hebt gemaakt. Als ik dan zo over deze dingen nadenk dan vraag ik mij af waarom mensen dit soort dingen altijd willen weten.
Doet het er toe hoe de aarde precies tot stand is gekomen, hoe ver het heelal reikt of dat er misschien ooit dinosauriërs leefden?
Maakt het uit hoe ver de verste ster is, hoe diep de diepste oceaan of hoe hoog de hoogste berg?
Waarom kan het men wat schelen hoe de mens er misschien over duizend jaar uit zal zien en of we dan vliegende schotels als vervoer hebben?
Wat maakt het dat de mensheid dit wil weten? Is het die nieuwsgierigheid die misschien wel bijna kinderlijk is? Waarom lijkt het zo belangrijk om te wat er vroeger gebeurde of in de verre toekomst zal gebeuren? Leven we dan niet hier en nu?
Waarom kan een mens niet gewoon rust vinden door gewoon te leven en wellicht ook te geloven?

Liefs,
Uw dochter

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken je twijfel wel, het gevoel van er nooit helemaal te zijn. Met je doop ben je op het eindpunt van een lange weg en sta je op het kruispunt naar de volgende reis. Ieder nieuw kruispunt doet je opnieuw verwonderen over waar je terecht bent gekomen en moet je opnieuw de keuze voor een afslag nemen. Het enige wat er veranderd is de ervaring waarmee je je richting zoekt en vind: met God als kompas ben je altijd precies daar waar je wezen moet. "The way of the Lord works in mysterious ways", soms snap ik er geen snars van wat ik op bepaalde plaatsen precies te zoeken heb, maar ik ben er verzijld geraakt dus Hij zal er wel een reden voor hebben om mijn kompas zo te draaien.

Pax,

Tjerk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een tekstje van The Roots:

Dear God 2.0 Lyrics: The Roots

Dear God, I’m trying hard to reach you

Dear God, I see your face in all I do

Sometimes, it’s so hard to believe it…

But God, I know you have your reasons

(Uh huh)

[Verse 1]

They said he’s busy hold the line please

Call me crazy, I thought maybe he could mind read

Who does the blind lead?

Give me a sign please

If everything is made in China, are we Chinese?

And why do haters separate us like we siamese?

Technology turning the planet into zombies

Everybody all in everybody’s dirty laundry

Acid rain, earthquakes, hurricane, tsunamis

Terrorist, crime sprees, assaults, and robberies

Cops yellin’ stop, freeze

Shoot him before he try to leave

Air quality so foul, I gotta try to breath

Endangered species

And we runnin’ out of trees

If I could hold the world in the palm of these

Hands, I would probably do away with these anomalies

Everybody checkin’ for the new award nominee

Wars and atrocities

Look at all the poverty

Ignoring the prophecies

More beef than broccoli

Corporate monopoly

Weak World economy

Stock market topplin’

Mad marijuana oxycotton and klonopin

Everybody out of it?

[Hook]

Well I’ve been thinkin’ about

And I’ve been breakin’ it down

Without an answer

I know I’m thinking out loud

But if you’re lost and around

Why do we suffer?

Why do we suffer?

(Uh huh)

[Verse 2]

Yeah… It’s still me, one of your biggest fans

I get off work

Right back to work again

I probably need to go ahead and have my head exam

Look at how they got me on the Def Jam payment plan

Well, I’m in the world of entertainment and

Trying to keep a singing man sane for the paying fans

If I don’t make it through the night, slight change of plans

Harp strings, angel wings, and praying hands

Lord, forgive me for my shortcomings

For going on tour and ignoring the court summons

All I’m trying to do is live life to the fullest

They sent my daddy to you in a barrage of bullets

Why is the world ugly when you made it in your image?

And why is livin’ life such a fight to the finish?

For this high percentage

When the sky’s the limit

A second is a minute, every hour’s infinite

[Outro]

Dear God, I’m trying hard to reach you

Dear God, I see your face in all I do

Sometimes, it’s so hard to believe it..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties, Tucker en Raido.

Ik vraag me ook vaak af waarom dingen zo zijn zoals ze zijn, ook vandaag weer. En dan realiseer ik me dat er veel dingen gebeuren waar je niets aan kan doen en realiseer ik me dat ik het gewoon in Gods hand moet leggen.

Ik vond het best een mooi nummer, Raido, ook al is het niet helemaal mijn muziekstijl.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid