Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Na een aantal maanden hebben mijn vriend en ik besloten om een break in te lassen. Er zit teveel spanning in onze relatie waardoor het niet goed voelde. Die spanning heeft zo zijn redenen..ik vind dat er dingen van zijn kant niet kloppen( 1.5 dag later reageren op een sms, afspraak met mij afzeggen omdat hij te moe is. door drukte van hem( vergaderingen, etentjes etc) soms 3 weken later pas weer afspreken en ondertussen wel met vrienden afspreekt.)Hij heeft wel het een en ander meegemaakt waardoor hij( denk ik)gevormd is. hij doet veel vanuit zijn ratio en zijn gevoel laat hij bijna nooit spreken..ik zoek hier een tussenweg in en te vertrouwen op hem en weten dat ik wel geliefd wordt door hem( zonder dat hij het zegt of laat zien)..maar ik blijf hierin onzeker..Ik weet niet of dingen aan mij liggen of aan hem..hij heeft er een stop opgezet en dat is nu een aantal weken geleden. in die weken heeft hij 1x gevraagd hoe het met mij gaat en hebben zo'n 8 x gesmst.In die smsen staat alleen maar dingen over wat hij allemaal aan het doen is.niks over ons samen, over gevoel oid..wat moet ik nu doen??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het gewoon uitmaken....als iemand zo anders is, en je daar met praten niet uitkomt (of dat gesprek er in wezen gewoon niet is), kan je denk ik beter op zoek gaan naar iemand anders.

Overigens: ik vind alles wat je noemt dat je niet bevalt wel een beetje overdreven: 1.5 dag later op een smsje reageren kan soms gebeuren, soms ontschiet t je. Zelfde met een afspraak afzeggen omdat hij te moe is: kan ook gebeuren. Alleen die 3 weken lang niet afspreken, dat is echt onacceptabel....tenminste, als hij wel voor veel andere dingen tijd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je al wel geprobeerd hem duidelijk te maken hoe je je voelt? Ik denk dat het van belang is hoe hij daar op reageert. Misschien is hij wel een relatie aangegaan zonder door te hebben dat hij eigenlijk liever nog even single is; d.w.z. er eigenlijk nog niet klaar voor.

Jij voelt wat je voelt en dat moet je niet wegstoppen. Het beste kun je het voor jezelf uitschrijven, of hem een brief schrijven waarin je je gedachten - helder! - uiteenzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor jullie reacties!

het niet terug smsen en afspraken afzeggen gebeurde niet 1x..maar best wel vaak. Ik heb eigenlijk nooit gevoeld dat ik de ruimte had om mijn dingen te vertellen.Ook omdat ik hem wil vertrouwen en positief alles probeer te zien en niet zo onzeker wil zijn. Maar ik vind dit moeilijk. Er gebeurde veel dingen waar een normaal mens ook moeite mee zou hebben...het is al een keer eerder uit geweest doordat hij te moe was en overwerkt was. Hij veranderde er niks aan( hij bleef alles gewoon doen)alleen koos hij ervoor om dus geen contact met mij te hebben.na 3 maanden nam hij weer contact op en was hij er( volgens hem) wel aan toe..maar al gauw viel hij weer in het oude patroon en nu kreeg ik de schuld dat onze relatie niet liep...ik weet dat er ook dingen aan mij liggen en ik moet volgens hem nu zorgen dat ik er klaar voor ben..maar ik vind dat niet eerlijk..maar maak hem dat maar wijs..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij moet je dit niet met vreemden op een forum bespreken, maar met hem. In plaats van te wachten tot hij eens wat laat horen en te blijven piekeren over hoe het verder zal gaan, zou ik als ik jou was gewoon zo snel mogelijk afspreken en face to face met hem praten over hoe het nu moet. En als hij dat niet wil/kan doen, mja, dan houdt het vroeg of laat gewoon op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig...

Het is voor een mens dat gevoel "normaal" ervaart en beleefd in de eerste plaats onmogelijk moeilijk om iemand te begrijpen die "gevoelloos" is. Hiermee bedoel ik dat het mogelijk is wanneer je op een bepaalde manier traumatische ervaringen hebt opgedaan in je leven, je gevoel "uit zet". Je kunt dan praten tot je een ons weegt over gevoel, maar diegene zal je echt niet begrijpen en andersom ook. Voor zoiets is heel veel tijd en geduld nodig. De persoon die gevoelsmatig sterk is, moet dat gevoel blijven benoemen en tonen, want met woorden kom je er dan niet... Ik weet niet wat de reden is van je vriend dat hij gevoelsmatig moeite heeft, maar het is een heel moeilijk fenomeen.

Los daarvan: het is gewoon wel vreemd als je zolang niets van je laat horen, wat afstand betekend in mijn ogen niet dat je 4 weken niets van je laat horen. Ik denk dat het goed is dat je jouw grenzen aangeeft, op deze manier sluit je elkaar buiten en dan denk ik ook niet dat je nog lang kunt spreken van een relatie....

Link naar bericht
Deel via andere websites

a) dan lijkt mij zijn conclusie overduidelijk...

B) praat met elkaar en lucht je hart bij hem in plaats van op een internetforum.

c) mannen blijven mannen, ik ben sinds kort getrouwd we hebben bijna vijf jaar een relatie, kennen elkaar al acht jaar én toch zijn er dingen waarbij ik als man nooit heb stil gestaan of slecht 'instemmend hmm-hmm' wat achteraf behoorlijk belangrijk bleek te zijn.

Geloof me, een relatie is niet makkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid