Spring naar bijdragen

"Ik ben niet meer zo bang om verloren te gaan"


Aanbevolen berichten

 

In EO Visie geeft Andries Knevel antwoord op tien lastige vragen. Zo werd hem gevraagd of hij tienden gaf. Daarop gaf hij niet direct antwoord: "Dat is een lastige. Als ik geen antwoord geef, zeggen mensen: 'Oh, Andries geeft geen tienden.' Zeg ik: 'Ja', dan werpen anderen mij voor de voeten dat je rechterhand niet mag weten wat je linkerhand doet. Ik denk dat ik hiermee het antwoord wel gegeven heb. Geven ligt heel dichtbij ons hart."
 
Op de vraag of hij wel eens bang is om voor eeuwig verloren te gaan antwoordt Andries: "Ik kom uit een traditie waar dat een heel belangrijke rol speelt. Zeg ik nee, dan vind ik dat erg hoogwaardig. Wie ben ik om daar niet bang voor te zijn? Daarom aarzel ik om te antwoorden. Toch durf ik te zeggen dat ik er niet meer zo bang voor ben. Gelukkig niet. Luther heeft het over de 'vreemde vrijspraak' en daarin vind ik ook mijn houvast. Kijk ik naar mezelf, dan is er weinig goeds te vinden. Tegelijkertijd ben ik zo onder de indruk wie God in Christus voor ons en mij wil zijn, dat ik die angst niet meer hoef te hebben."
 
Ook is Knevel eerlijk over een van zijn dagelijkse worstelingen: "Ik denk veel na over de vraag hoe ik als boegbeeld een inspiratiebron mag zijn voor jongeren en worstelende christenen. Waarom worstelende christenen? Omdat ik de afgelopen tien jaar zelf ook veel met geloofsvragen bezig ben geweest, zoals ik beschrijf in het boek 'Is het waar?'Daar waar anderen de kerk de rug toekeerden, is mijn geloof alleen maar rijker geworden. Ik wil graag iets delen van die zoektocht en die vreugdevolle ervaring."
 
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid