Spring naar bijdragen

Broeder Sebastiaan op Regionale Taizé-dag in Dinxperl


Aanbevolen berichten

[preview]Op 26 september a.s. wordt er opnieuw een Regionale Taizé-dag in Dinxperlo gehouden. Speciale gast is dit keer de Nederlandse broeder Sebastiaan die in de Franse broedergemeenschap Taizé leeft.[/preview]

Samen met nog een Nederlandse broeder zal broeder Sebastiaan in Dinxperlo een workshop verzorgen over de spiritualiteit van Taizé. Ook zal hij vertellen over de Europese Ontmoeting die dit jaar van 28 december tot 1 januari in Rotterdam plaatsvindt en waar duizenden jongeren uit alle Europese landen en daarbuiten aan deelnemen.

Broeder Sebastiaan (nu 49 jaar) was 20 toen hij een bijzonder roeping ervoer: ‘Ik wilde de rest van mijn leven in Taizé zijn, waar ik vanuit mijn leven iets kan meegeven aan andere mensen’. Het was niet de rust die hem aansprak, maar juist de mensen die er komen. ‘Als je rust zoekt, moet je naar een ander klooster gaan. Taizé trok mij juist doordat we hier bezig zijn met hele wezenlijke dingen. Met geloof, bidden en delen. Met verzoening van cultuur en taal. Iedereen is welkom in Taizé. Als broeders willen wij een gemeenschap zijn die open staat voor alle jongeren van de wereld.’

De Regionale Taizé-dag op 26 september zal beginnen en eindigen met een korte Taizé-viering. Verder kan iedereen twee workshops naar keuze volgen. De workshops zijn onderverdeeld naar leeftijdscategorie (jongeren en 30-plussers). De begin- en slotviering en de maaltijd zal gemeenschappelijk zijn. Tussen de vieringen en workshops door is er ruim gelegenheid voor koffie/thee, warme maaltijd, ontmoeting en bijkletsen. Het programma begint om 12.45 uur. Het met elkaar praten en nadenken over diverse onderwerpen staat centraal deze dag.

Op www.kerkvenster.nl/taize is uitgebreide informatie over de workshops te vinden en over wat Taizé precies inhoudt. Inschrijven kan via het inschrijfformulier op de website tot uiterlijk 12 september 2010. Bij de afsluitende viering om 19.00 uur zijn ook mensen die niet aan het dagprogramma hebben deelgenomen van harte welkom in de Ontmoetingskerk in Dinxperlo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid