Spring naar bijdragen

Uitgever claimt genezing bij luisteren cd


Aanbevolen berichten

[preview]Deze week is bij Uitgeverij Jop Media te Harderwijk een nieuwe cd verschenen met de titel Woorden van Genezing. De uitgever claimt dat mensen genezen zullen worden bij het beluisteren ervan. [/preview]

De ‘genezing-cd’ is een cd met uitsluitend Bijbelteksten over Goddelijke genezing, ingesproken door Anne van der Bijl, Prof. dr. Willem J. Ouweneel en Jop van der Bijl en voorzien van achtergrondmuziek door toetsenist Eric Lagerström. Volgens de uitgever Jop van der Bijl zullen er mensen gaan genezen bij het beluisteren van deze cd.

“Acht jaar lang was ik zendeling in Afrikaâ€, zegt Jop van der Bijl. “Daar zag ik duizenden mensen genezen worden van allerlei ziektes na het horen van het woord van God.†In Nederland bemerkte Van der Bijl scepsis bij de mensen omtrent Goddelijke genezing, zoals ‘Het gebeurt in Afrika’, of ‘Het gebeurde vroeger’, of ‘Ik weet niet of het Gods wil is dat ik genees’. “Veel van deze vooroordelen kunnen worden weggenomen als mensen worden geconfronteerd met het Woord van God.†Dat bracht hem op het idee een cd uit te brengen met geloofsopbouwende teksten over genezing. Deze teksten moeten antwoord geven op de vraag of God nu nog wil en kan genezen.

Omdat veel mensen geen Bijbel hebben, of de tijd niet hebben of nemen om de Bijbel te lezen is gekozen voor een cd. “Deze is makkelijk te beluisteren als men bijvoorbeeld in de file of in de trein zit. Ook voor mensen die bedlegerig zijn of in het ziekenhuis liggen is de cd een ideaal cadeau.â€

Er is gekozen voor de makkelijk te begrijpen NBV-vertaling, en de prijs is bewust laag gehouden om de cd voor zo veel mogelijk mensen toegankelijk te houden. Er wordt niet gepreekt of uitgelegd op de cd, “het is het pure Woord van Godâ€. Dit maakt volgens de uitgever dat het product niet aan een bepaalde denominatie of christelijke stroming kan worden toegerekend, “het is zelfs bemoedigend voor niet-gelovigen om naar te luisterenâ€.

“Het luisteren naar Gods Woord bouwt geloof, waardoor mensen geloof zullen krijgen voor hun eigen wonder, zelfs zonder tussenkomst van een gebedsgenezerâ€, aldus Jop van der Bijl.

Meer informatie en geluidsfragmenten: www.woordvangeloof.nl

Bron: UitdagingOnline

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid