Spring naar bijdragen

Twaalfjarige sticht brand in kerk om God te straffen


Aanbevolen berichten

Een twaalfjarig Frans meisje heeft meerdere malen geprobeerd een kerk in brand te steken om God te straffen. Ze deed dit omdat hij haar jongere zusje niet van de dood had gered toen deze een verkeersongeval kreeg.

In september 2009 begon het meisje met de brandstichtingen in de Saint-Jean-Baptiste-kerk in Perreux, dichtbij Parijs. Destijds bleek dat er met een kaars was geprobeerd de kerk in lichtelaaie te zetten. Niet met succes, er was slechts lichte schade.

In januari en februari 2010 herhaalde ze haar activiteiten, zo ook in mei. De politie kwam erachter dat een jongere de dader moest zijn omdat een kleine handafdruk was aangetroffen in de was. Een getuige wees de politie op een jong meisje dat in de kerk aanwezig was geweest.

De jonge dader werd ontmaskerd en bekende haar misdaden meteen. De brandstichtingen zijn haar vergeven door de priester, hij was geraakt door haar bekentenis.

bron: kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het meisje had een verkeersbureau in brand moeten steken. Er was toch een 'verkeers'-ongeval?

En God heeft toch ook niet de voertuigen uitgevonden?

(Ik denk dat nu een volkwoede gaat ontstaan en dat mensen massaal verkeerslichten in brand gaan steken.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia, ik vind het een vervelende reactie van je. Dat zo'n kind door het verlies van een dierbare blijkbaar zo vol woede zit dat ze dat uit in destructief gedrag vind ik tragisch, grapjes over dat ze haar woede beter had kunnen uitwerken op verkeerslichten dan op kerken lijkt me ongepast. Ik ben blij dat haar pogingen om brand te stichten niet al te succesvol zijn geweest en hoop dat dat meisje hulp krijgt om met dat verlies te leren omgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het waren geen grapjes van mij.

Ik zeg niets over haar situatie en doe daar niet grappig of licht over.

Het was een heel serieuze reactie van mij waarbij ik inga op de rare reactie van veel mensen om God de schuld te willen geven van dingen waar God niets mee te maken heeft.

God is de God van het leven en heeft met de dood niets te maken.

Mensen geven vaak God de schuld voor ziekte en ellende, terwijl God juist Degene is Die geneest en Die ellende wegdoet bij de mens.

Met die voorbeelden gaf ik aan dat het net zo zot is om boos te worden op een verkeersbureau of een verkeerslicht als dat het zot is om boos te worden op God. Een verkeersbureau en een verkeerslicht zijn ook niet schuldig aan het ongeval. Maar het is nog logischer om boos te zijn op een verkeersbureau of verkeerslicht, omdat die nog met het verkeer te maken hebben.

Ook in deze situatie is het God Die de oplossing is voor het meisje.

Ik veroordeel het meisje ook niet, maar ik ga in op de rare verkeerde gedachte bij veel mensen dat God ook maar iets met ellende te maken zou hebben, terwijl Hij juist Degene is Die ellende oplost.

Het is te vergelijken met een persoon die boos wordt op de brandweer omdat het huis in de brand staat of het is te vergelijken met een persoon die boos wordt op de dokter omdat die persoon ziek wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 01 juni 2010 04:28:11 schreef Eulogía het volgende:

Het waren geen grapjes van mij.

Ik zeg niets over haar situatie en doe daar niet grappig of licht over.

Het was een heel serieuze reactie van mij waarbij ik inga op de rare reactie van veel mensen om God de schuld te willen geven van dingen waar God niets mee te maken heeft.

God is de God van het leven en heeft met de dood niets te maken.

Mensen geven vaak God de schuld voor ziekte en ellende, terwijl God juist Degene is Die geneest en Die ellende wegdoet bij de mens.

Met die voorbeelden gaf ik aan dat het net zo zot is om boos te worden op een verkeersbureau of een verkeerslicht als dat het zot is om boos te worden op God. Een verkeersbureau en een verkeerslicht zijn ook niet schuldig aan het ongeval. Maar het is nog logischer om boos te zijn op een verkeersbureau of verkeerslicht, omdat die nog met het verkeer te maken hebben.

Ook in deze situatie is het God Die de oplossing is voor het meisje.

Ik veroordeel het meisje ook niet, maar ik ga in op de rare verkeerde gedachte bij veel mensen dat God ook maar iets met ellende te maken zou hebben, terwijl Hij juist Degene is Die ellende oplost.

Het is te vergelijken met een persoon die boos wordt op de brandweer omdat het huis in de brand staat of het is te vergelijken met een persoon die boos wordt op de dokter omdat die persoon ziek wordt.

het is een jong kind en ook al is haar daad niet goed te noemen, ze handelt in een onverwerkt rouwproces. Ik hoop dat ze de juiste hulp krijgt. En misschien is juist iemand van de kerk daar goed voor.

Ze heeft een verkeerd beeld van God, toch zijn er zat oudere mensen die net zo denken.

Want ja het is wel makkelijk om God de schuld te geven, wel jammer mja

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 02 juni 2010 11:03:16 schreef Eulogía het volgende:

Helaas denken veel oudere mensen zo en indoctrineren ze de jeugd daarmee. Het wordt tijd dat mensen de waarheid over God gaan vertellen in de kerk, op scholen enz. .

Ik denk niet dat het zo is dat ouderen de kinderen met dat beeld indoctrineren. Het is een typisch kinderlijk beeld van God dat dat meisje heeft en vele anderen nog hebben als ze zijn opgegroeid. Gewoon omdat ze alleen als kind naar de kerk gingen en nooit een volwassen godsbeeld hebben kunnen ontwikkelen.

Wat jij nu dus lijkt te zeggen is dat het vreemd is dat een kind een kinds godsbeeld heeft en dat het vreemd is dat niemand haar daarvan af heeft geholpen. Dat idee heb ik tenminste, dat je zoiets lijkt te bedoelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo kun je het ook zien/benaderen. Het is triest dat het de duivel lukt om bij (sommige) kinderen en volwassen zulke leugens in hun gedachten te planten. Er zijn gelukkig andere kinderen en volwassenen die een ander, een waar, Godsbesef hebben, namelijk dat God alleen maar goed is en goed doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid