Spring naar bijdragen

Artieste wisselt van tienerpop naar christelijke muziek


Aanbevolen berichten

Christelijke artieste Katelynne Cox bracht onlangs haar full length debuutalbum uit. Cox valt op tussen andere jonge christelijke artiesten. Wat haar anders maakt is niet haar passie voor God, die ze tot uitdrukking brengt in haar muziek of haar drukke agenda, jonglerend met haar muziek en studie, maar dat ze een levensveranderende ontmoeting met God heeft ervaren terwijl ze aan haar album werkte.

Cox beschrijft de oorspronkelijke inspiratie voor het album, dat na twee jaar gereed was, als "... de typische teenie bop, popmuziek." Haar focus veranderde toen ze zich geleid voelde om een christelijke artieste te worden.

"Toen we er ongeveer een jaar mee bezig waren, werd ik een christen. Door alles waar ik doorheen gegaan was en alle ervaring gedurende die twee jaar, werd ik een christen en realiseerde ik me halverwege het project dat God niet wilde dat ik die weg ging – dat zijn plan voor mij was dat ik een christelijke artieste zou worden. Ik voelde me echt geroepen om christelijke en positieve muziek te maken."

Hoewel haar focus veranderde, besloot Cox om ook de popsongs die voor het album gepland waren te houden. Ze ziet ze als een middel om een breder publiek te bereiken.

"Ik ben blij met het resultaat omdat ik denk dat door ook de typische popmuziek te hebben, het een publiek trekt dat niet naar christelijke muziek luistert en toch die christelijke en positieve boodschap krijgt ... door naar mijn muziek te luisteren en een Katelynne Cox fan te worden maak je echt kennis met mijn geloof en de worstelingen waar ik doorheen ben gegaan en hoe God wonderlijk gewerkt heeft in mijn leven."

Cox heeft op de middelbare school veel worstelingen doorgemaakt. De overschakeling van een openbare- naar een privéschool in Cox' eerste middelbare schooljaren ging gepaard met wrede pesterijen en bedreigingen. Ze herinnert zich dat een paar van haar leeftijdsgenoten gearresteerd werden vanwege sommige dingen die ze haar aandeden. Deze beproevingen leidden ertoe dat Cox overwoog zich van het leven te beroven. De nu universiteitsstudente beschrijft:

"In het bijzonder toen ik rond de 13 en 15 was, ging ik door een moeilijke tijd... Dat heeft een flinke hap uit mijn leven genomen. Ik liet het echt alles waar ik doorheen ging overheersen en nu ik erop terugkijk, zou ik echt willen dat ik er niet zoveel aandacht aan had besteed. Maar het doet echt pijn en veel mensen realiseren zich niet hoeveel het met je doet, niet alleen persoonlijk maar ook geestelijk, en met hoe je naar jezelf kijkt..."

Als kind van gescheiden tienerouders stond Cox tussen twee ideologiën. Een kant van de familie was agnostisch, de andere christelijk. In het begin identificeerde ze zich met de agnostische zijde en zegt dat ze worstelde met de gedachte dat als er een God was, Hij niet van haar hield of om haar gaf. Sinds haar bekering is dit veranderd.

Cox gelooft dat God het toeliet dat ze gepest werd, om haar in staat te stellen om met kinderen die in dezelfde situatie te praten en een inspiratie voor hen te zijn.

Cox' titelsong, "One Girl", drukt de boodschap uit waarvan ze hoopt dat deze een bron van inspiratie voor haar fans zal zijn.

"Het gaat over dat je één meisje bent in een grote menigte en dat jij het verschil uitmaakt, dat je zorgt dat je stem gehoord wordt."

Bron: Christianpost

Vertaling: Esther

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid