Spring naar bijdragen

Marco Borsato kerkdienst


Aanbevolen berichten

[preview]Een kerkdienst waarin liedjes van zanger Marco Borsato zijn te horen. Dominee Cornelis Visser van de protestantse gemeente Westzaan organiseert in november zo'n Borsato-dienst in de Grote Kerk in Westzaan (Noord-Holland).[/preview]

Het thema van de dienst op 13 november is De Bestemming, geïnspireerd op het album en gelijknamige nummer van Borsato. Het is niet de eerste keer dat Visser een popkerkdienst organiseert. Vorig jaar stond de dienst in het teken van Ramses Shaffy. Visser hoopt daarmee meer mensen binnen te halen.

Dit keer komt het initiatief voor een popdienst van de jongeren uit de kerk. "Ik heb me na hun voorstel in Borsato verdiept. En het blijkt dat ik een hele kerkdienst moeiteloos kan vullen met Borsato-nummers. Want veel nummers van hem gaan over levensvragen, vragen uit de Bijbel", aldus de predikant.

Visser vindt de dienst liturgisch verantwoord, ook zonder kerkliederen. Veel weerstand tegen de dienst verwacht de dominee niet. "Dit is echter wel een dienst met alleen maar Borsato-nummers. Dat moeten kerkgangers wel weten.''

Bron: Kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid