Spring naar bijdragen

Rapper evangeliseert met hip-hop


Aanbevolen berichten

[preview]Rapper Lecrae verwerkt de boodschap van het Evangelie in zijn hip-hop muziek. Na verslaafd te zijn geweest aan zichzelf, zegt hij dat Jezus zijn "medicijn" is in het maken van keuzes.[/preview]

"Alleen door Gods genade zijn we waar we nu zijn. Waar veel mensen in hun omgeving mensen hebben die vertellen hoe geweldig ze zijn, heb ik mensen om mij heen die mij er voortdurend aan herinneren waarom ik er ben," zegt de rapper.

"Muziek is geweldig, en ik geloof dat God door mijn muziek wordt verheerlijkt, omdat het naar Hem als de Gever verwijst. Het is vergelijkbaar met lopen door de natuur. Dan zeg je 'wow, dat is mooi', wat erop wijst dat er een God is. Het wordt dan alleen nog niet duidelijk hoe je die God kunt kennen, en de zonde weerhoudt ons ervan die God te leren kennen. Mijn muziek is daarin een hulpmiddel. Ik wil van dat middel gebruik maken om het Evangelie weer centraal te stellen, zodat mensen kunnen begrijpen wie Jezus is en Zijn navolgers kunnen worden."

Bron en verdere informatie: Christelijk Informatie Platform

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid