Spring naar bijdragen

Thomas Berge vindt God


Aanbevolen berichten

[preview]Volkszanger Thomas Berge heeft zijn drugs- en drankverslaving achter zich liggen. Met hulp van God, zo vertelt hij donderdag in het AD. ''Ik bid nu iedere dag.'' [/preview]

De nog maar 20-jarige Berge heeft een roerig jaar achter de rug. Naast het afkicken besloot hij de relatie met zijn vriendin Daisy te beeindigen. Het stel woonde samen, maar Berge werd er niet gelukkiger van, vertelt hij.

‘’Ik ben wel een relatietype,’’ vertelt het meisjesidool. ‘’Zeker nu ik rustiger ben. Voor Daisy heb ik veel meisjes gehad. Wat een tijd was dat! Ik heb geen spijt, ik was jong.’’

‘’Maar zoiets gaf me hooguit een half uurtje een goed gevoel. De volgende dag was dat weg. Ik wil nu iets blijvends.’’

Wat zeker zal blijven, is zijn geloof in God. Berge is katholiek opgevoed. ‘’Mijn geloof in hem is veel sterker nu. Sinds vorige week ben ik lid van onze parochie. Ik bid nu veel. Opeens voelde ik de kalmte over me komen. Hé, dit goede gevoel wil ik vasthouden, dacht ik.‘’

Nu bidt Berge iedere ochtend. ‘’Voor een mooie dag, en dat het goed gaat met mijn ouders, familie en fans. Soms bid ik ’s middags of ’s avonds nog een keer om die rust weer te voelen.’’

In zijn gevecht tegen de verslavingen kwam Berge uit bij de omstreden therapeut Keith Bakker, die wordt verdacht van seksueel misbruik met patienten. Op die zaak wil de twintiger niet ingaan. ‘’Hij heeft me goed geholpen. Klaar.’’

''Als je weet dat iets slecht is, maar je blijft het doen, word je vanzelf ongelukkig. Zeker als je niet weet hoe je die gewoonte moet aanpakken. Zoiets vreet aan je. Ik ben zo blij dat dat nu voorbij is.''

© NU.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid