Spring naar bijdragen

Brad Pitt praat liever niet over christendom


Aanbevolen berichten

[preview]Brad Pitt is getroffen door de film ‘The Tree of Life’, waarin hijzelf een rol speelt, maar zegt niet dol te zijn op religie. "Wat de film mij duidelijk heeft gemaakt is dat er een onverklaarbare kracht is," vertelt de populaire filmster.[/preview]

"Misschien kan er daardoor vrede worden gevonden, maar dat is niet uit te leggen in combinatie met religie. Misschien betekent vrede het aanvaarden van het onbekende." 'The Tree of Life' wordt in de media als een christelijke film geduid. Het verhaal gaat over de zin van het leven – vanuit het perspectief van een jongetje dat opgroeit in de jaren vijftig.

Als die vader en moeder helemaal in het begin van de film te horen krijgen dat hun zoon is overleden, vragen de ouders zich af waarom God het toeliet. Mallick (Brad Pitt) toont vervolgens het ontstaan van het heelal, de aarde en het leven om te laten zien hoe insignificant één leven is in het grote geheel.

Brad Pitt groeide op in een christelijk gezin en vindt naar eigen zeggen dat religie niet voor hem is weggelegd. "Toen ik volwassen werd, ‘werkte’ het niet bij mij," legt Pitt uit in het tijdschrift Time magazine. Pitt wil niet te diep ingaan op het christendom. "Ik kan er niet over praten zonder een beetje warm te worden. Het is waarschijnlijk voor mij het beste om er niet over te praten." Eerder maakte Pitt soortgelijke opmerkingen. "Ik ben opgevoed met het geloof dat alle dingen leiden tot Gods weg, en als dingen niet meewerkten heette dat Gods plan. Ik heb daar moeite mee."

Hij zegt liever niet over het christendom te willen praten, omdat "er zoveel oorlogen uit voortgekomen zijn." Wel zegt Pitt zich comfortabel te voelen in de religieuze iconografie. Hij spreekt waardering uit voor Terrence Malick, de regisseur van de film ‘The Tree of Life’. "Hij omarmt het christendom en andere religies, zonder de stekker uit het christendom te trekken. Hij ziet God in de wetenschap en de wetenschap in God," aldus Pitt.

Bron: Christelijk Informatie Platvorm

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid