Spring naar bijdragen

"PKN moet homohuwelijken toestaan"


Aanbevolen berichten

[preview]"Ik hoop dat de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) ooit zo ver is dat ze besluit tot een algehele openstelling van het huwelijk. Geen enkele christelijke gemeente zou homo's moeten weigeren", laat christelijke BN'er Arie Boomsma weten in een interview in het Remonstrantse kerkblad Ad Rem. [/preview]

"Ik geloof dat liefde de hoogste christelijke waarde is", legt hij uit, "ik vind het heel erg dat geloof soms functioneert als een wapen van haat en uitsluiting".

Homohuwelijken liggen nog gevoelig in de Protestantse Kerk en dan vooral in de rechtervleugel. Er is wel veel mogelijk voor homostellen, maar dat is afhankelijk van de plaatselijke situatie. "Ik begrijp dat deze regeling een compromis is om conservatieve christenen binnenboord te houden. Maar als het aan mij ligt is dit tijdelijk".

Het interview staat in het jongste nummer van Ad Rem, dat maandelijks verschijnt. In de Remonstrantse Broederschap zijn homohuwelijken overigens geen probleem.

Bron: IKON

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid