Spring naar bijdragen

In rockmuziek zit niets kwaads of duivels


Aanbevolen berichten

Vorige week ontstond behoorlijk wat commotie over een rockdienst die in de Maranathakerk in Woerden werd gehouden. De avond voor de rockdienst werd namelijk de poplezing van stichting JijDaar in de kerk gehouden. Refoweb sprak naar aanleiding van de gebeurtenissen met de enige christen in de rockband die optrad: "Ik ben het zelf natuurlijk niet eens met de teksten van sommige nummers, maar ik ga geen artiesten negeren omdat ze een kritisch nummer hebben."

Niels zegt niet in te zien waarom metal en rockmuziek niet in de kerk zou passen: "Het is gewoon weer een andere muzieksoort, waar uit zichzelf niets kwaads of duivels in zit. Het doel van de avond was overigens niet om christelijke metal aan de man te brengen, dus we konden ons eigen repetoir spelen. Ook hoeft niet alles meteen God te eren, aardse dingen zijn ook belangrijk."

Het nummer Jesus of suburbia, waarin de tekstschrijver zegt dat 'nietmand ooit is gestorven voor zijn zonden, laat Niels links liggen: "Ik ben het natuurlijk niet eens met de teksten van het nummer, maar dat betekent niet dat alle nummers van z'n artiest inees kwaardaardig zijn. Ook met de expliciete seksuele teksten heb ik geen moeite, zolang het met respect gaat. Ik heb nergens in de Bijbel terug kunnen vinden dat je niet over seksualiteit mag praten of zingen."

Niels stelt verder dat de band erg beledigd was door het persbericht van Stichting JijDaar. "Wij zijn niet gehoord en er stonden onjuistheden in het verhaal. We waren boos omdat we zo snel werden veroordeeld. Het gaat om de invloed van de muziekstijl, niet om de teksten bij de nummers. Bovendien, als de meeste teksten van een band als Rammstein goed worden bekeken, zie je de ware bedoeling ervan. Nummers waar een sadistische tekst wordt neergezet, gaan juist over de afkeuring daarvan. Dus voordat je bands gaat veroordelen, kijk eerst goed naar de teksten en de bedoeling van hun nummers."

Bron: Christelijk Informatie Platvorm

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid