Spring naar bijdragen

Leonard wil strengere naleving liturgie


Aanbevolen berichten

[preview]Priesters moeten weer een kazuifel dragen. Daarnaast moet het duidelijk zijn dat leken de taken van een priester niet kunnen vervullen en tenslotte mogen 'dichterlijke alternatieven' het Gloria, Credo en Sanctus tijdens de mis niet vervangen. [/preview]

Dat schrijft de Belgische aartsbisschop Léonard in het oktobernummer van Pastoralia, het maandblad van het aartsbisdom. In september pleitte hij ook al voor een strengere naleving van de liturgie.

De aartsbisschop betreurt het dat hij de regels moet verduidelijken, maar vindt het wel belangrijk om te doen.

Bron: IKON

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 05 november 2010 12:22:46 schreef Bonaventura het volgende:

Ik ben niet de strengste op dit gebied maar de eisen die Leonard stelt lijken me niet meer dan logisch. Wat is het nut van liturgie als iedereen er maar wat op los experimenteert...

Wat jij zegt Bona. Mijn vader gaat al jaren niet meer naar de kerk omdat hij in Alphen geen parochie kon vinden met een 'echte' liturgie. Hij zal er blij mee zijn dit te horensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid