Spring naar bijdragen

Groei verwacht bij Soul Survivor


Aanbevolen berichten

"Het afgelopen festival was misschien wel het beste in 14 jaar."

[preview]Vorige maand vond het jaarlijkse vijfdaagse festival van de jongerenorganisatie Soul Survivor plaats. Zo’n 2.000 christelijke jongeren en jeugdleiders hebben het festival op Strand Nulde helemaal of gedeeltelijk meegemaakt.[/preview] Tijdens de diensten zijn jongeren genezen en tot geloof gekomen. De organisatie verwacht weer te gaan groeien.

Ruimte voor de Heilige Geest

Er hebben de afgelopen jaren wat veranderingen plaats gevonden bij Soul Survivor. Verschillende betrokkenen namen afscheid, er startte een nieuw leidersteam, de opzet van het festivalprogramma wijzigde en er werd nieuwe visie gevormd. Toch koos de jongerenorganisatie ervoor weer terug te gaan naar de kern. Tijdens het festival betekende dit: veel extra tijd voor aanbidding en ministry (gebed en bediening).

"Tijdens de celebrations, zoals we de diensten noemen, zoeken we naar de leiding en richting van de Heilige Geest. We geven dan heel nadrukkelijk God de ruimte om de invulling bij te sturen en te bepalen." zegt Lambert Dekkers, voorzitter van Soul Survivor. "Wat we merkten tijdens het festival was een enorme eenheid in het team en bij de deelnemers een sterk verlangen om God te ontmoeten. Enkele tientallen jongeren kwamen tot geloof." Mike Pilavachi (oprichter en leider van Soul Survivor Engeland) verwoorde het als volgt: "Soul Survivor is terug gegaan naar haar waarden en voor zover ik mij kan herinneren was dit het beste festival ooit."

Samenwerking kerken

Soul Survivor wil kerken ondersteunen in hun jongerenwerk. Om kerkrelaties te versterken heeft de jongerenclub zoveel mogelijk samengewerkt met Nederlandse kerkleiders en andere organisaties. Het onderwijs tijdens de seminars werd grotendeels door hen verzorgd. Zo spraken onder andere Daniël Renger (Evangelisch Centrum Europoort), Hans Eschbach (PKN) en Menno Helmes (Vineyard). De seminars werden erg goed bezocht.

Bewustzijn sociale gerechtigheid groeit

Al enige jaren werkt Soul Survivor aan het bewustzijn van jongeren om op te komen voor sociale gerechtigheid. In dit kader werd tijdens het festival een Nacht Zonder Dak georganiseerd. Gesponsord voor het goede doel, slapen jongeren een nacht als een dakloze in een doos. Ondanks een nachttemperatuur van 3ºC waren alle 40 plekken vol. De grote betrokkenheid voor dit onderwerp kwam ook tot uitdrukking, omdat in totaal meer dan 50 á 60 maandelijkse sponsors (allemaal jongelui) zijn geworven voor het project in Bolivia (Tear United) en voor arme kinderen (Compassion).

Zo’n 2.000 jongeren kwamen op het festival af. "Dit is een grote groep, wat impact zal hebben in ons land en in de lokale jeugdgroepen. Het zijn stuk voor stuk ambassadeurs. We verwachten daarom dat Soul Survivor weer zal gaan groeien." aldus de Harderwijkse organisatie.

Soul Survivor

Soul Survivor is een organisatie voor en door jongeren. Soul Survivor organiseert evenementen, trainingen en conferenties. Daarnaast geeft zij diverse producten uit. Dit alles is ter ondersteuning van de visie: jongeren toerusten om een verschil uit te maken in hun eigen omgeving.

Meer informatie en getuigenissen zijn te vinden op www.soulsurvivor.nl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 17 juni 2011 06:50:39 schreef Quest het volgende:

Soulsurviver, dat is toch die groep die elk jaar weer enorm geweldig prachtige hemelse ervaringen op commando van God eist en krijgt. Gelukkig blijven dit soort groepjes altijd beperkt in aantal smile.gif

Of ze dat eisen, weet ik niet. Ik denk wel dat ze dat krijgen. Ja, wereldwijd blijven ze maar beperkt tot enkele honderden miljoenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 17 juni 2011 08:50:10 schreef Eulogía het volgende:

Of ze dat eisen, weet ik niet. Ik denk wel dat ze dat krijgen. Ja, wereldwijd blijven ze maar beperkt tot enkele honderden miljoenen.

Het grootste festival was in 1995 met 23.000 duizend bezoekers dus hoe jij aan honderden miljoenen komt is me niet helemaal duidelijk. Sinds dat hoogte punt in 1995 is het een steeds verder aflopende zaak aldus wikipedia.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid