Spring naar bijdragen

Doodgeschoten zendeling in Nederland begraven


Aanbevolen berichten

De 36-jarige Nederlandse zendeling Ebel Kremer die in de nacht van donderdag op vrijdag in Kenia is doodgeschoten, wordt in Nederland begraven. Het is de bedoeling dat het lichaam van de Groninger de komende week wordt overgebracht naar Nederland.

Een woordvoerder van de Vrije Baptisten Gemeente Groningen heeft een bericht daarover op de site van RTV Noord zaterdag bevestigd. Het is nog niet exact duidelijk wanneer het lichaam naar Nederland kan worden gevlogen. Dit hangt mede af van de Keniaanse autoriteiten, stelt de zegsman.

Kremer werd doodgeschoten tijdens een overval op het zendelingenkamp in Kenia. Zijn vrouw Lora (34) werd verkracht, voor de ogen van de twee kinderen van het echtpaar. Het drietal is na de brute overval opgevangen door vrienden.

De familie maakt deel uit van de Vrije Baptistengemeente in Groningen en verhuisde drie jaar geleden naar Afrika om daar zendelingenwerk te doen. De Groningers waren gestationeerd in de plaats Athi River. Zij hielpen hier mee aan een woonproject voor weeskinderen onder auspiciën van de internationale christelijke organisatie Youth with a mission (YWAM).

Volgens de organisatie waren er nog nooit eerder incidenten rond het kamp in Athi River. De politie onderzoekt de moord. De beveiliging bij het weeshuis is aangescherpt.

Bron: Kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Verschrikkelijk, inverdrietig, ben nog steeds in shock.

Mijn hart gaat uit naar de vrouw van mijn neef en hun kleine kindjes, naar mijn oom en tante, mijn neven en nicht en hun gezinnen en naar de familie van Lora.

Heel erg veel kracht toegewenst en de onmisbare nabijheid van God.

alle liefs van een nichtje

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid