Spring naar bijdragen

Debat over uitspraak gebed Obama


Aanbevolen berichten

[preview]In de Verenigde Staten wordt een debat gevoerd over uitspraken van president Obama over zijn gebedsleven.[/preview]

Vorige week dinsdag liet Obama zich in uitzonderlijk openhartige woorden uit over zijn persoonlijk gebedsleven. Hij stelde bijvoorbeeld elke dag te beginnen met Bijbellezing en gebed en ook de dag af te sluiten met een zondebelijdenis. „Ik vraag of Hij mij een instrument van Zijn wil maakt.†Hij zei niet alleen zijn eigen gezin, maar het hele Amerikaanse volk in zijn gebeden te betrekken.

Obama zei dat tijdens een gebedsontbijt met christelijke leiders in het Witte Huis. Hij verwelkomde hen als „broeders en zusters in Christus.â€

De president zei daar dat hij dankbaar is voor het „offer†van Christus voor „de zonden van de mensheid.†Hij stelde zich te verheugen in de „belofte van verlossing in de opstanding.†„Zo’n belofte is een van de grote zegeningen van het leven. Allemaal blijven we achter bij hoe we zouden moeten leven. Zelfgenoegzaamheid en trots zijn ondeugden die ons allen treffen.â€

Amerikaanse waarnemers constateerden dat deze openhartigheid van de president bijzonder „ongebruikelijk†is. Eerder stelde hij het Witte Huis ook open voor geestelijken van joodse en islamitische overtuiging.

Lees verder in het Reformatorisch Dagblad

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid