Spring naar bijdragen

Bijbelstudie op 600 meter diepte


Aanbevolen berichten

In de week van hun redding luisteren de ingesloten mijnwerkers in Chili 600 meter onder de grond naar opnames van preken, Bijbelstudies en christelijke muziek. Dit allemaal dankzij de inspanningen van de Chileense ondernemer Igor Bravo. Hij maakt deel uit van de reddingsoperaties voor de 33 ingesloten mijnwerkers die al wekenlang vastzitten. Deze dagen worden ze waarschijnlijk eindelijk bevrijd. Inmiddels zijn meerdere mijnwerkers al gered. "Als er de gelegenheid is om het Evangelie te delen en bij te dragen aan evangelisatie, dan doe ik dat. Het is iets dat in mijn bloed zit," vertelt Bravo.

Een gedeeltelijke instorting van een mijn blokkeerde op 5 augustus de weg voor mijnwerkers die nu al meer dan twee maanden vastzitten. Volgens Bravo hebben ze niet alleen fysieke behoefte, maar ook geestelijke. Bravo is eigenaar van een technisch bedrijf dat verantwoordelijk is voor de reddingswerkzaamheden. Als lid van een baptistische gemeente in de Chileense hoofdstad Santiago besefte hij dat de mijnwerkers ook dienden te worden voorzien in hun geestelijke behoeften.

MP3-spelers en Bijbels

Bravo nam contact op met zijn voorganger Luis Cortéz, die vervolgens MP3-spelers met christelijke muziek en Bijbelstudies gaf. Deze liet Igor Bravo naar 600 meter diepte brengen. Ook werden er Nieuw Testamenten en twee volledige Bijbels naar beneden gebracht. Van de 33 opgesloten mijnwerkers zijn er twee evangelisch christen. Sinds ze in de mijn vastzitten, zouden twee andere mijnwerkers zich bekeerd tot het christelijk geloof. Eén van hen, José Henriquez, luisterde de afgelopen tijd iedere avond naar Bijbelstudies op zijn mp3 speler.

Behalve de mijnwerkers hoopt Bravo ook hun families, die in spanning afwachten, een geestelijke bemoediging te geven. "Er zijn een heleboel mensen die de Heer niet kennen," zegt Igor over situatie in zijn land. Nog steeds speelt hij een belangrijke rol bij de reddingsoperaties. Zijn bedrijf houdt momenteel toezicht en bepaald de omvang van de rotsblokken die de weg blokkeren. "Ik was zeer betrokken bij de technische aspecten en later ook bij het geestelijke gedeelte. Dat is een grote zegen," aldus Bravo.

Reddingsoperatie

De 33 Chilenen zaten sinds 5 augustus vast in de goud- en kopermijn. De reddingsoperatie begon later dan was gepland omdat er technische problemen waren. De laatste wordt morgen boven verwacht. Lees hier het laatste nieuws over de opgesloten mijnwerkers. Over de hele wereld werd en wordt er gebeden voor de redding van de mijnwerkers.

Bron: CIP

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid