Minifan 0 Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Jaap van Ooijen gaat de tekst ‘Jezus redt’ op de dak van zijn boerderij op korte termijn rood verven. Dat zei hij gisteravond in het EO-programma Knevel & Van den Brink. Volgens van Ooijen lost hij hier het probleem mee op. De Raad van State besliste onlangs dat de tekst van het dak af moet. Volgens van Ooijen staat er letterlijk in de beslissing dat de witte dakpannen verwijderd moeten worden, niet de tekst op zich. De levensgrote tekst op de boerderij is vanaf een grote afstand goed te zien. De gemeente achtte het in strijd met de gemeentelijke welstandsnormen en dwong van Ooijen de tekst te verwijderen. Na een jarenlange strijd leek de evangelist de strijd te hebben verloren, maar nu kiest hij voor een creatieve oplossing. Bekijk hier de uitzending van Knevel & Van den Brink. Update: Inmiddels zijn de letters overgeschilderd. Achter de twee nieuwe kleuren zit een gedachte, licht Van Ooijen toe. ,,Jezus is koning en oranje is de kleur van een koningskind. De kleur rood verwijst naar zijn bloed, het offer dat Jezus moest brengen om ons te redden.'' Hoewel de tekst van kleur is veranderd, is hij niet minder leesbaar geworden. Van Ooijen: ,,Ik heb zojuist vanaf de weg gekeken, het ziet er perfect uit.'' Vanwege de regenval van de afgelopen dagen is de boer een paar dagen te laat met het veranderen van de tekst. Daarvoor zou hij een boete kunnen krijgen, maar vooralsnog is die nog niet op zijn deurmat gevallen. Bron: Kerknieuws / Nederlands Dagblad Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Ergens vind ik het grappig... Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Op donderdag 26 augustus 2010 10:05:21 schreef Aviator het volgende: Ergens vind ik het grappig... Dat is het ook best wel En dan vraag ik me ook af of het dakpan-rood wordt of knalrood Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Inderdaad wel lollig. Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 27 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2010 Op donderdag 26 augustus 2010 10:44:52 schreef annzie het volgende: [...] Dat is het ook best wel En dan vraag ik me ook af of het dakpan-rood wordt of knalrood Ik denk dakpanrood, als het knalrood wordt, valt het nog meer op Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 28 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2010 Op vrijdag 27 augustus 2010 11:16:08 schreef Minifan het volgende: [...] Ik denk dakpanrood, als het knalrood wordt, valt het nog meer op Om exact die reden gok ik op knalrood. Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Op zaterdag 28 augustus 2010 06:25:46 schreef Iriacynthe het volgende: [...] Om exact die reden gok ik op knalrood. Dan krijgen ze denk ik weer problemen, omdat het nog steeds zo opvalt Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Zucht, de gemeente zal wel weer gaan zuren, hie in Enschede was er een bedrijf met een (overigens erg lelijk) roze dak. Toen de eigenaar het oest verven wed ht knaloranje en toen moet het Weer geverfd worden, en nu is het zwart. Ik ben benieuwd hoe het hiermee zal gaan Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 1 september 2010 Rapport Share Geplaatst 1 september 2010 Ondertussen is het overgeverfd: link . Link naar bericht Deel via andere websites
Doarsie 0 Geplaatst 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst 4 september 2010 Wat een enorme rij regentonnen... Dat lijkt me veel meer landschapsvervuiling. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Iriacynthe heeft gelijk.. Jeetje zeg, denkt hij nou echt dat knalrood en knaloranje beter werkt dan wit? Ws krijgt hij sowieso wel een boete nu.. Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 5 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Op zondag 05 september 2010 07:16:00 schreef annzie het volgende: Iriacynthe heeft gelijk.. Jeetje zeg, denkt hij nou echt dat knalrood en knaloranje beter werkt dan wit? Ws krijgt hij sowieso wel een boete nu.. Ach, hij heeft gedaan wat hij moest doen. En wat er nu van komt zullen ze later wel zien Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten