Spring naar bijdragen

Pas op met 'verbeterd leven evangelisatie'


Aanbevolen berichten

"Eén van de meest bekende benaderingen om te getuigen is om mensen te vertellen hoe je leven is veranderd van iets verschrikkelijks, tot iets prachtigs. U snapt vast wat ik bedoel. Dat klinkt vaak als: 'ik was vroeger depressief, ik voelde me rot omdat ik ontslagen kon worden, en vroeg me af of mijn leven het waard was om het te leven. Toen ik christen werd, werd mijn huwelijk echter beter, kon ik het beter vinden met mijn baas, en werd ik vrolijker.' Het idee hierachter is dat wanneer Jezus in je leven hebt, het je beter afgaat. Ik noem dit 'verbeterd leven getuigen'," stelt Clay Jones, hoogleraar apologetiek

"Veel christenen moedigen ons aan om op deze manier het Evangelie te brengen. Uiteindelijk is dit ook een makkelijke manier om te getuigen omdat je je veel kan herinneren. Het is ook relevant voor anderen, omdat je dingen vertelt die daadwerkelijk in jou leven zijn gebeurd."

Voor verdere informatie en bron: klik hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 04 juli 2010 10:55:56 schreef Eulogía het volgende:

Het ligt eraan in welke realiteit je leeft; de realiteit van de wereld of de realiteit van Gods koninkrijk.

Ik leef in beiden. Zowel gerechtvaardigt als zondig. Zowel zondaar als heilig en ik zing in de kerk liever een psalm dan Mercedes Benz van Janis Joplin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid