Aviator 0 Geplaatst 3 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2010 "Eén van de meest bekende benaderingen om te getuigen is om mensen te vertellen hoe je leven is veranderd van iets verschrikkelijks, tot iets prachtigs. U snapt vast wat ik bedoel. Dat klinkt vaak als: 'ik was vroeger depressief, ik voelde me rot omdat ik ontslagen kon worden, en vroeg me af of mijn leven het waard was om het te leven. Toen ik christen werd, werd mijn huwelijk echter beter, kon ik het beter vinden met mijn baas, en werd ik vrolijker.' Het idee hierachter is dat wanneer Jezus in je leven hebt, het je beter afgaat. Ik noem dit 'verbeterd leven getuigen'," stelt Clay Jones, hoogleraar apologetiek "Veel christenen moedigen ons aan om op deze manier het Evangelie te brengen. Uiteindelijk is dit ook een makkelijke manier om te getuigen omdat je je veel kan herinneren. Het is ook relevant voor anderen, omdat je dingen vertelt die daadwerkelijk in jou leven zijn gebeurd." Voor verdere informatie en bron: klik hier. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 3 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2010 Evangelie = goede boodschap. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 4 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2010 Lijkt mij logisch ja. Je bereikt er geen mensen mee die al tevreden zijn over hun leven en de onvermijdelijke ontmoeting met de realiteit zal een hoop mensen weer doen afhaken. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 4 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2010 Het ligt eraan in welke realiteit je leeft; de realiteit van de wereld of de realiteit van Gods koninkrijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Op zondag 04 juli 2010 10:55:56 schreef EulogÃa het volgende: Het ligt eraan in welke realiteit je leeft; de realiteit van de wereld of de realiteit van Gods koninkrijk. Ik leef in beiden. Zowel gerechtvaardigt als zondig. Zowel zondaar als heilig en ik zing in de kerk liever een psalm dan Mercedes Benz van Janis Joplin. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Dan zou ik toch een keuze maken. De keuze voor een psalm is al een goede keuze. Je kan nog een paar goede keuzen maken Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten