Spring naar bijdragen

Help: Waden door Egypteland / Mizraim


Aanbevolen berichten

Beste users,

In Ezechiel 29 wordt er tegen Egypte geprofeteerd. De grote zeedraak zegt dat de rivier van hem is, hij heeft die gemaakt (vers 3).

Nu is het zo dat verschillende antieke schrijvers verhalen dat Egypte in vroeger tijd 'zee' was. Mizraim zou volgens Alexander Hislop in zijn "The two Babylons" 'de bedijker der zee' betekenen (Mitzr Yam = Bedijker der Zee). Derhalve kan de grote zeedraak zeggen in Eze. 29:3: "Mijn rivier is de mijne, en ik heb [die] voor mij gemaakt"

Mijn vraag om hulp is de volgende:

Elders in de Schrift heb ik een profetie gelezen waarin God spreekt en zegt dat Hij Egypte veranderen zal zodat men erdoor kan waden.

Ik heb met Bibleworks en ISA geprobeerd deze laatste tekst te vinden, maar het lukt mij niet!

Kan iemand mij helpen?

Waar staat deze profetie? Egypte zal overstromen en het gehele land zal ongeveer een meter onder water staan.

Wie het weet kan hier antwoorden of een mail sturen naar rpv1963@gmail.com .

Alvast bedankt,

Eavesdropper

(Rudy)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid