Spring naar bijdragen

(zeldzame) planten en dieren zoeken


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo Allemaal,

Ik ben in mijn vrije tijd af en toe in de natuur te vinden om leuke (het liefst zeldzame) planten en af en toe dieren te spotten.

Zijn er meer mensen die hiermee bezig zijn/op waarneming.nl te vinden zijn?

Misschien kunnen we elkaar in de toekomst een beetje helpen :E ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben meer bezig met de functies van planten, brandnetels zijn erg interessant wat dat betreft. Je weet maar nooit, wie weet heb je ooit wel een plan B nodig en moet je zelf zien te overleven. Lijkt mij een realistische gedachten dat het systeem een keer op z'n gat kan gaan, en je echt voor jezelf en anderen moet zorgen. :)

Een arts zal je niet zo snel het bos in sturen om brandnetels te plukken voor simpele aandoeningen, die stuurt je liever naar de apotheek voor zalfjes e.d. :+

Verdiep anders eens in fytotherapie. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hip, nog meer mensen met biologische interesses. Ik ben meer met de mensjes bezig, planten heb ik weinig kaas van gegeten. Wat ik wel weet is dat veel van de huidige medicatie afkomstig is vanuit de plantkunde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Biologie is altijd mijn favoriete vak geweest en ik heb daar nog steeds een grote interesse in. Ik heb het ook wel een beetje van mijn familie meegekregen; kamperen altijd in tenten op natuurcampings en af en toe op een houtvuur koken, wandelen in de bergen/bossen op vakanties, etc.

Het lijkt me echt heel gaaf om wat meer van planten en dieren af te weten, om planten te kunnen herkennen en weten welke eetbaar zijn enzo. Dat zal dus ook zeker een hobby van me worden zodra ik daar wat meer tijd voor heb. Ik heb nu een fulltime studie (waar geen planten en dieren in voorkomen, wel het menselijk lichaam wat ook een interessant deel van de biologie is :)).

Mijn moeder heeft wel een grote interesse in vogels en die interesse heb ik ook ontwikkeld. We gaan dan soms ook samen de natuur in, met verrekijker, om vogels te kijken en te luisteren. We zijn nog amateurs, maar ik ken al best een paar vogels :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Het lijkt me echt heel gaaf om wat meer van planten en dieren af te weten, om planten te kunnen herkennen en weten welke eetbaar zijn enzo.

x2

En als je Romeins gaat re-enacten met de goede mensen leer je ook niet alleen welke kruiden eetbaar en/of geneeskrachtig zijn maar ook hoe je brandneteltouw kunt maken. Alhoewel ik moet bekennen dat ik slechts weet wat weegbree is en wat het is en hoe het eruit ziet en hoe ik brandnetel rauw kan eten zonder gestoken te worden en en hoe ik dus brandneteltouw moet maken. Nog helemaal onderaan de ladder dus.

Maar specifiek zeldzame planten, nee, niet echt. Liever de veelvoorkomende zodat ik kan overleven als het systeem op zijn gat ligt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid