Spring naar bijdragen

Stage dilemma


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik zit in een dilemma. Ik ben een tijdje ziek geweest waardoor ik geen stage kon lopen en niks aan school kon doen. Ik heb nu weer een stage gevonden, en nu heb ik twee keuzes:

Optie 1: Ik begin volgende week met m'n stage, en heb dan drie weken zomervakantie. Maar, dan wordt de eerste week heel zwaar, want m'n stagebegeleider gaat daarna 2 weken met vakantie. Dus alles moet er in één week ingepropt worden. Plus dat m'n moeder dinsdag geopereerd moet worden en ze een paar dagen in 't ziekenhuis zal moeten blijven en als ze terug komt er dus niemand is om voor haar te zorgen als ik stage loop.

Optie 2: Ik begin over drie weken met stage (eerder kan niet omdat m'n stagebegeleider dan met vakantie is). In ruil daarvoor heb ik geen zomervakantie maar ben ik wel thuis voor m'n moeder.

Wat zou jij doen? Ik weet even niet waar ik goed aan zou doen... Ene kant wil ik een zomervakantie, andere kant wil ik m'n moeder niet alleen laten. Ze heeft wel gezegd dat ik gewoon stage mag gaan lopen, maar toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf moeder van studerende kinderen en ik zou zeggen, luister naar je moeder. Ga lekker stage lopen, als je moeder echt nog thuis hulp n odig heeft, dan kan dat ook mbv thuiszorg een aantal uurtjes per dag en je studie is belangrijk, maar vakantie hebben ook, zeker als je zelf net ziek bent geweest. Lief dat je voor haar wilt zorgen, dat waardeert ze vast ook, maar ze zal ook harstikke blij zijn als je verder kunt met je studie en stage.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou als ik jou was inderdaad informeren naar thuiszorg. Verder zijn er meestal wel familieleden, vrienden, buren en eventueel mensen uit de kerk (weet niet of je naar een kerk gaat?) die een ochtendje willen inspringen. Als jouw moeder er geen probleem mee heeft dat jij aan je stage begint kun je dat imho best doen, al begrijp ik je dilemma. Mijn moeder is afgelopen zomer geopereerd en mocht 6 weken geen huishouden doen. In de operatieweek zou ik eigenlijk een weekje thuiskomen, maar ik kon echt niet weg op mijn vakantiebaan. Gelukkig loste dat probleem zichzelf op door een bijzonder hulpzame vriendin van m'n moe en opvang voor m'n broertje.

En ik weet niet in welke sector je stage gaat lopen, maar meestal ben je wel toe aan een weekje vrij na een stage, omdat dat toch heel anders is dan een beetje in de collegebanken zitten.

Wat misschien ook kan is dat je drie weken later begint en extra uren opbouwt door langere dagen te draaien. En op die manier aan het eind een paar extra dagen vrij opnemen. Ik draai zelf stagedagen van 9 uur om een buffertje op te bouwen zodat ik bijvoorbeeld eens een middagje vrij kan nemen zonder dat ik in de knoop kom met het verplicht aantal uur (ga er namelijk tussendoor al een week tussenuit voor een kampweek).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid