Spring naar bijdragen

Verschrikkelijke roofoverval Kenia


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik zag nog geen topic hier over, dus open ik hem zelf maar. In verschillende media hebben jullie kunnen lezen over de zendeling in Kenia die bij een roofoverval werd doodgeschoten, waarbij zijn vrouw ernstig lichamelijk werd mishandeld. Ook de kleine kinderen waren thuis, zijn lichamelijk gelukkig wel ongedeerd.

Ik heb het bericht vrijdagochtend vernomen en ben er nog steeds kapot van. Het gaat hier om een neef van me.

Hoe moet zijn vrouw nu verder, leven met dit trauma en het dan ook nog niet meer kunnen delen met je man? En die kinderen, hoe komen zij hier ooit bovenop?

Ik snap niet goed waar God was toen dit gebeurde.

Ik hoop wel dat ze Zijn steun ervaren, hoewel er vast ook veel boosheid zal zijn, hier althans wel. God, ontferm U over Lora en de kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vreselijk, veel sterkte met het verwerken van deze afschuwelijke gebeurtenis. Kan me goed voorstellen dat je boos bent, ik was ook boos toen ik dit bericht hoorde. Zelf ben ik vroeger christen geweest, toen ik dit bericht hoorde dacht ik bij mezelf, waarom laat u dit toch toe? Kort daarna dacht ik, hoe kan ik een God aanspreken op iets als ik er zelf niet in geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Jawel hoor, maar mijn familie is zelf ook erg aangeslagen natuurlijk. Woont niet in de buurt, dus dan huilen we aan de telefoon en dan hangen we maar weer op, overmant door emoties.

En vannacht zat ik hier gewoon met een overvol gemoed op de bank, wilde het even van me afschrijven. Misschien is dit niet de plek, maar hier kan het anoniem. Dit behoeft van mij ook niet een heel actief topic te worden ofzo.

@Michiel: ik worstel altijd met het 'Gods plan' of niet. Geloof ik dat Hij actief dingen bestuurt, of meer dat Hij dingen toe laat. Soms het ene soms het andere. Ik denk dat het voor nu beter is te geloven dat Hij alleen maar heeft toegelaten. Maar als er iemand in had kunnen grijpen was Hij het wel, dat is wat me zo boos maakt. Vooral de behandeling van mijn neefs vrouw vind ik erg aangrijpend, hoewel natuurlijk zijn dood onomkeerbaar is, maar zij heeft nu zoveel te verwerken in een keer. Zo'n trauma wat je ook maar nauwelijks kunt verwerken. En dan heb ik het nog niet eens over de kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid