Spring naar bijdragen

Gedicht voor dienst


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoi iedereen!

Ik hoop dat ik het goede forum te pakken heb. Ik heb namelijk een vraag. Voor de dienst over twee weken is mij gevraagd om een gedicht op te lezen in de kerk. Ik wil dit graag doen alleen vind ik het lastig om een passend gedicht bij het onderwerp te vinden. Het onderwerp is: Dichtbij jezelf & de bijbellezing is uit 1 Samuel 17 vers 17 t/m 40. Dit stukje beschrijft wat er gebeurt voordat David tegen Goliath in gevecht gaat. David blijft natuurlijk dichtbij zichzelf door de wapenuitrusting die Saul hem aanbied niet aan te nemen. Hij doet dit omdat hij dat niet gewend is. Hij pakt een stok met 5 ronde stenen en gaat daarmee het gevecht aan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een mooi, passend gedicht erbij te zoeken! Alvast bedankt!

Groetjess


Samengevoegd:

Oke ik voel me echt stom haha, heb hem twee keer neergezet, pleas alleen reageren op deze! haha weet niet hoe ik de vorige moet wissen!


Samengevoegd:

Oke ik voel me echt stom haha, heb hem twee keer neergezet, pleas alleen reageren op deze! haha weet niet hoe ik de vorige moet wissen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hee bedankt voor je reactie!

Ja het moet een gedicht zijn, iedere dienst draagt er iemand een gedicht voor. Het thema van de dienst zal natuurlijk ook gaan over wat er in Samuel staat. Het is echt lastig om een passend gedicht erbij te zoeken. Ik vind dat het stukje meer gaat over het vertrouwen die David in God heeft, en niet dichtbij jezelf blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Hoi iedereen, ik heb trouwens een gedicht gevonden knipoog_dicht.gif!

Waar is de rust

's Morgens als je opstaat

ben je al heel druk

Je denkt aan wat komen gaat

en loopt je al bijna stuk

Dan weer hier en dan weer daar

waar wil je eigenlijk heen

Je haalt echt alles door elkaar

en voelt je heel alleen

Is er dan niemand die je helpen wil

zodat het allemaal wat lichter wordt

Ja, sta dan toch even stil

en denk aan God

Hij wil er voor je zijn

je hoeft het maar te vragen

Ook al is je gebed maar klein

Hij zal je zeker dragen

Aan het einde van de dag

denk dan aan alle zegeningen

Dat je de Heer om hulp vragen mag

waardoor je in alle rust weer kunt zingen.

Groetjess

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid