Gast Anon_phpbb Geplaatst 18 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2011 Hoi iedereen! Ik hoop dat ik het goede forum te pakken heb. Ik heb namelijk een vraag. Voor de dienst over twee weken is mij gevraagd om een gedicht op te lezen in de kerk. Ik wil dit graag doen alleen vind ik het lastig om een passend gedicht bij het onderwerp te vinden. Het onderwerp is: Dichtbij jezelf & de bijbellezing is uit 1 Samuel 17 vers 17 t/m 40. Dit stukje beschrijft wat er gebeurt voordat David tegen Goliath in gevecht gaat. David blijft natuurlijk dichtbij zichzelf door de wapenuitrusting die Saul hem aanbied niet aan te nemen. Hij doet dit omdat hij dat niet gewend is. Hij pakt een stok met 5 ronde stenen en gaat daarmee het gevecht aan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een mooi, passend gedicht erbij te zoeken! Alvast bedankt! Groetjess Samengevoegd: Oke ik voel me echt stom haha, heb hem twee keer neergezet, pleas alleen reageren op deze! haha weet niet hoe ik de vorige moet wissen! Samengevoegd: Oke ik voel me echt stom haha, heb hem twee keer neergezet, pleas alleen reageren op deze! haha weet niet hoe ik de vorige moet wissen! Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 18 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2011 Admod note: Verzet GA >> JKG Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 18 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2011 Wat zou je willen uitdragen, is dat in lijn met de tekst uit Samuel of gericht op het thema van de dienst? Is het vereist dat het een gedicht moet zijn? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 19 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2011 Hee bedankt voor je reactie! Ja het moet een gedicht zijn, iedere dienst draagt er iemand een gedicht voor. Het thema van de dienst zal natuurlijk ook gaan over wat er in Samuel staat. Het is echt lastig om een passend gedicht erbij te zoeken. Ik vind dat het stukje meer gaat over het vertrouwen die David in God heeft, en niet dichtbij jezelf blijven. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 5 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2011 Hoi iedereen, ik heb trouwens een gedicht gevonden ! Waar is de rust 's Morgens als je opstaat ben je al heel druk Je denkt aan wat komen gaat en loopt je al bijna stuk Dan weer hier en dan weer daar waar wil je eigenlijk heen Je haalt echt alles door elkaar en voelt je heel alleen Is er dan niemand die je helpen wil zodat het allemaal wat lichter wordt Ja, sta dan toch even stil en denk aan God Hij wil er voor je zijn je hoeft het maar te vragen Ook al is je gebed maar klein Hij zal je zeker dragen Aan het einde van de dag denk dan aan alle zegeningen Dat je de Heer om hulp vragen mag waardoor je in alle rust weer kunt zingen. Groetjess Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten