Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Een klein tijdje terug begon ik een discussie hier of de straffen van God in de laatste dagen direct van God komen of dat dat ook indirect kan. Dat topic is hier: http://forum.credible.nl/topic.php?id=22813&page=1&userid=&ori gpage= De conclusie was op een gegeven moment dat het God zelf is. Echter heb ik in die mate de wereldse dingen bestudeerd - en daarom zet ik dit topic niet bij geloofszaken, maar hier - dat ik in alle serieusheid niets anders kan zeggen dat de eindtijd wordt nagebootst door een machtselite die ons geloof ernstig misbruiken.

Het punt is: mocht ik gelijk hebben: dat als èn de straffen direct van God moeten komen (ik ben reeds bezig om het na te checken bij theologen) èn de laatste dagen worden slechts nagebootst dan kan ik persoonlijk voor deze periode niet met zekerheid geloven dat de Heer binnenkort wederkeert.

Voor de duidelijkheid: ik wil zelf niet woorden toevoegen of afnemen van Openbaringen, maar ben er behoorlijk zeker van dat anderen dat met hun gesimuleer dat of wel doen of tenminste de betekenis van woorden verdraaien.

Ook al klinkt het hierboven sterk complotterig - en dat had ik liever niet gedaan, maar ik zag geen andere weg - meen ik dat er wellicht een serieus groot probleem is en vindt het gewoonweg mijn verantwoordelijkheid om dit aan te kaarten hoe onwaarschijnlijk of absurd anderen het misschien ook kunnen vinden.

Ik ga hier niet een en ander meteen onderbouwen, want met zaken die neigen naar complotterigheid is dat verdraaide lastig en ik ben het zeer met critici eens dat er in die sector veel onzinnigs wordt beweerd en vaak ook enkel aannames op aannames op aannames wordt gedaan.

Maar even om te zeggen waar ik vanuit ga:

*ziektes in de grote verdrukking komen van een combinatie van vervuilde vaccins en Codex Alimentarius

*aardbevingen en overstromingen door HAARP of gelijkwaardige technologie

*hongersnoden door bijvoorbeeld biobrandstoffen die minder ruimte laten voor akkers voor voedsel en daarnaast geasceneerde financiële crashes die de voedselprijzen zullen laten stijgen

Die dingen komen nog uit God's eigen hand of één van aan Hem getrouwe engelen. Als die dingen dan geen straffen van God zijn, maar uit handen van een machtelite die ons ernstig misleid dan geld vanuit de Bijbel dat we niet mogen meegaan in (die) misleiding en dat we de Heer niet zomaar mogen verzoeken om ons te komen redden.

Kortom: geloof me absoluut geenszins hier, maar ik hoop dat ik ondanks de misschien grote onwaarschijnlijkheid binnen jullie perceptie toch heb kunnen aangeven dat ik groot gevaar zie dat door juist onze vorm van spiritualiteit gecombineerd met wereldse actie nog wel afgewend zou kunnen worden. Het enkele is: hoe zorg ik dat ik ondanks het complotterige karakter van deze post toch wordt serieus genomen.

Ik heb die zaken lang bestudeerd voordat ik nu hier ga roepen, want ik wil geen onzin roepen of iets dat loos alarm is. Wie dus denkt dat ik het eerste de beste 'aluhoudje' ben: nee, ik heb iets te grondig gezocht en geleerd het kaf van het koren te scheiden.

En ik zoek juist mede-christenen hierin, want zonder de christelijke spiritualiteit valt een en ander gewoonweg niet tegen te houden.

De titel van het bericht wil trouwens niet zeggen dat onze eindleer vals zou zijn, maar dat de manifestatie ervan vals is in deze periode.

Voor zover op dit moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid