Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ieder mens heeft een eigen soort taal, waarmee hij communiceert. Op gevoelsniveau, etcetera. Het fascineert me altijd hoe verschillend mensen over hun geloofsbeleving praten, maar ook hoe verschillend God communiceert met mensen.En hoe vaak je jezelf kunt bedriegen. Het is wel eens voorgekomen in mijn leven, dat ik een beeld zag van iets, wat ook gebeurde. Maar 75% van de keer was het iets dat in mijn eigen hersenen was ontstaan, en wat niet gebeurde. Ik ben in mijn puberteit veel naar pinkstergemeenten geweest, en ik weet nog dat ik toen(en eigenlijk nog steeds) een sterke neiging had tot magisch denken.

Je bent puber, en de puberteit gaat langzaam over in de adolescentie. Het was allemaal niet echt standaard bij mij, hoe je 'standaard' ook wilt definieren, maar op een gegeven moment besef je dat je dacht te weten hoe alles in elkaar stak, maar eigenlijk weet je geen reet. Of nou ja, je hebt inmiddels in de gaten hoe je directe omgeving in elkaar steekt, maar ook dat alles niet zo zwart wit is. Dat ons kennen beperkt is. Dat je eigenlijk ook maar doet wat je denkt wat goed is, en dat Onze Lieve Heer je af en toe zachtmoedig op je falie geeft, of hard, wat er dan ook maar nodig moge zijn op dat moment. En gek genoeg is dat een hele bevrijdende wetenschap.

En Gods taal? God is misschien wel de enige persoon die zich aan iemands taal kan aanpassen zonder onoprecht te zijn. Die doorgrond. Met een onfeilbare intuitie weet Hij me altijd te raken. En gaandeweg kom ik tot de conclusie dat God helemaal niet tot me spreekt via grootste visioenen en dromen met engelen. Wat niet is, kan nog komen, maar God spreekt eigenlijk tot me op een manier die ik zelf niet had kunnen bedenken.

Soms word ik angstig, en badend in het zweet wakker. En dan bedenk ik mezelf, dat eigenlijk niets zeker is in het leven. Dat is beangstigend en bevrijdend tegelijkertijd. Langzamerhand besef je, dat de God, die je zoveel mogelijk probeerde te ontvluchten, de enige zekerheid is. Alleen besef je dat niet altijd. Het enige wat je beseft, is dat je niets zeker weet, niets behalve dan dat God je bij je nekvel heeft gegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en dat laatste weet je (vind ik) ook niet. Je kunt het je ook allemaal maar inbeelden. Maar ik vind het helemaal niet belachelijk dat mensen in een god geloven, toevallig liep ik vanavond naar huis en zag de mooie volle maan (gister was die helemaal goed te zien, want toen was hier een stroomstoring in een paar wijken, alles donker. Maar dan zie je pas hoeveel licht de maan geeft.) En toen liep ik te denken over de wereld en het vreemde van de wereld. Waarom is er iets en niet niets? Het is wat je zegt, eigenlijk weten we geen reet. Het universum blijft een raadsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, in feite kun je je alles inbeelden, en dat is misschien wel het enge.


Samengevoegd:

Misschien dat het nu een beetje een onsamenhangend geheel word, maar waar ik eigenlijk ook aan moest denken, is dat de magie van een bepaalde plek verdwijnt als je er vaak komt. En dat dat eigenlijk best jammer is. Ik weet nog dat ik de eerste keer Gouda in reed met de bus. Het had allemaal iets magisch, vooral omdat ik er ging wonen, het was nieuw enzovoort.Nu is het normaal , ik zit er middenin. Het maakt niet zo'n indruk meer. Eigenlijk geniet ik daar best van, dat magische soms. Op sommige plekken moet je ook niet meer komen eigenlijk , als het niet nodig is. Maar dat is misschien een rare gedachte.

Maar dat is met alles zo denk ik, zelfs hele goede en mooie dingen ga je minder waarderen als je ze vaak ziet of tegenkomt. En slechte dingen, daar verlang je soms naar terug, omdat ze beter zouden zijn dan wat je nu hebt. Eigenlijk is dat ook onzin natuurlijk. Ik vrees dat 90% van wat mensen denken voortkomt uit suggestie en projectie. Je kan er soms heel dichtbij zitten, dat is alles eigenlijk. En eigenlijk is dat best eng, de wetenschap dat de ideeen die je hebt, helemaal niet waar zouden kunnen zijn. Ik vind rust bij het idee dat er een God is, een soort overkoepelend iets zegmaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

God's woorden zijn van levensbelang en zijn dan ook niet dubbelzinnig, zijn boodschap van redding via Jezus Christus zijn klaar en helder. De Bijbel is voor zo'n 98% van de wereldbevolking te lezen in talen die mensen begrijpen.

Echter, Zefanja zegt dat ware christenen een "zuivere taal zouden spreken", dit zal gebeuren in de eindtijd. Lees maar in Zefanja 3:9 "Want dan zal ik volken tot een zuivere taal doen overgaan, opdat zij allen de naam van Jehovah aanroepen, ten einde hem schouder aan schouder te dienen."

God openbaart niets via visioenen, dromen, etc. Hij heeft toch de Bijbel gegeven die vol visioenen en Zijn heilige uitspraken staan, Zijn woord is geïnspireerd en kan ons nu van nut zijn als we het toepassen.

Bovendien werkt Hij ook nu (net als toen met Israël) met een volk/organisatie van ware discipelen van Jezus.

Paulus zegt (1 Kor. 13:1) Al spreek ik de talen van mensen en van engelen, maar heb geen liefde, dan ben ik een klinkend [stuk] koper of een schallende cimbaal geworden.

God smeekt in alle talen d.b.v. Zijn zoon "wordt met God verzoend".

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb
God's woorden zijn van levensbelang en zijn dan ook niet dubbelzinnig, zijn boodschap van redding via Jezus Christus zijn klaar en helder. De Bijbel is voor zo'n 98% van de wereldbevolking te lezen in talen die mensen begrijpen.

Waarom zijn Gods woorden van levensbelang? Van levensbelang is water, eten, onderdak, kleding etc. De boodschap van De Bijbel vind ik helemaal niet zo duidelijk. Er zijn zoveel verschillende interpretaties, wat leidde tot zoveel diverse christelijke stromingen. Maar misschien is die veelkleurigheid juist het mooie aan de Bijbel; dat mensen met dezelfde mentaliteit elkaar opzochten en een kerk vormden.

Echter, Zefanja zegt dat ware christenen een "zuivere taal zouden spreken", dit zal gebeuren in de eindtijd. Lees maar in Zefanja 3:9 "Want dan zal ik volken tot een zuivere taal doen overgaan, opdat zij allen de naam van Jehovah aanroepen, ten einde hem schouder aan schouder te dienen."

God openbaart niets via visioenen, dromen, etc. Hij heeft toch de Bijbel gegeven die vol visioenen en Zijn heilige uitspraken staan, Zijn woord is geïnspireerd en kan ons nu van nut zijn als we het toepassen.

Bovendien werkt Hij ook nu (net als toen met Israël) met een volk/organisatie van ware discipelen van Jezus.

Paulus zegt (1 Kor. 13:1) Al spreek ik de talen van mensen en van engelen, maar heb geen liefde, dan ben ik een klinkend [stuk] koper of een schallende cimbaal geworden.

God smeekt in alle talen d.b.v. Zijn zoon "wordt met God verzoend".

groet,

Ed

Waarom zou God niet blijven spreken via visioenen of dromen? Hopelijk zal die zuivere taal niet alleen door christenen worden gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Gods taal is liefde. Maar ja wat is liefde? God spreekt tot ieder mens via dromen en intuitie. Is hoe de profeten aan hun verhalen kwamen. dingen helder weten. En je boodschap zo aanpassen dat de mensen om je heen het konden begrijpen vanuit hun perspectief op het leven, dat vaak barbaars was. Dus daarom die dreigende boze God met hel en verdoemenis in het verschiet. Als je problemen hebt met het idee dat God een man met baard op een wolk is enzo, verdiep je dan eens in de tijd waarin de diverse profeten leefden (ze moesten overleven) zodat ze niet gekruisigd werden bv. Jezus belandde aan het kruis omdat ze hem als gevaarlijk voor hun eigen hachje beschouwden, maar toch Jozef van Arimatea die in het geheim een leerling was zat in de Joodse raad en was het niet met zijn kruisiging eens. Hij stichtte de kerk in Engeland, er wordt beweerd dat Nikodemus met hem meeging. Hoe zou Jezus hem daartoe toch geinspireerd hebben terwijl Jozef geen apostel was? Ik denk dat hij tussen de regels van de schriften kon lezen. Het koninkrijk Gods is in u, bv. Dat zal hij vast beter begrepen hebben dan menigeen. Ik denk dat Jezus daarmee zoiets bedoelde als de weg ernaartoe wordt richting gegeven met je intuitie (is geen gevoel maar een 'helder'weten; het op je klompen aan kunnen voelen zeggen wij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

God's woorden zijn van levensbelang en zijn dan ook niet dubbelzinnig, zijn boodschap van redding via Jezus Christus zijn klaar en helder. De Bijbel is voor zo'n 98% van de wereldbevolking te lezen in talen die mensen begrijpen.

Echter, Zefanja zegt dat ware christenen een "zuivere taal zouden spreken", dit zal gebeuren in de eindtijd. Lees maar in Zefanja 3:9 "Want dan zal ik volken tot een zuivere taal doen overgaan, opdat zij allen de naam van Jehovah aanroepen, ten einde hem schouder aan schouder te dienen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

"God is liefde" schrijft de apostel Johannes (Joh.4:8).

Daarom laat hij nu "het Goede Nieuws van Zijn opgerichte Koninkrijk" prediken voordat het einde komt.

Maar binnenkort zal Hij d.m.v. Zijn Koninkrijk een eind maken aan alle slechtheid en alle onvolmaakte menselijke bestuur.....

(Daniël 2:44) En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,

(Judas 14, 15) 14 Ja, over hen heeft ook de zevende [in rechte lijn afstammend] van Adam, Henoch, geprofeteerd, toen hij zei: „Zie! Jehovah is met zijn heilige myriaden gekomen 15 om aan allen het oordeel te voltrekken en om alle goddelozen schuldig te verklaren betreffende al hun goddeloze daden die zij op goddeloze wijze bedreven hebben, en betreffende alle aanstootgevende dingen die goddeloze zondaars tegen hem gesproken hebben.â€

De belofte van God zal uitkomen....

(Psalm 37:10, 11) 10 En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.

(Psalm 37:29) 29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid