Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, wat wordt er bedoeld met dat de mens naar Gods evenbeeld gemaakt is? De mens is zelf toch niet goddelijk? Is je ziel goddelijk ofzo? Lijkt me sterk dat God het lichaam bedoelt. Misschien beetje stomme vraag, maar toch...Wat wordt hiermee bedoeld? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

O.k. hierbij wat teksten.

Gen 1,26

En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.

Gen 1,27

En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.

Ps. 8

5 wat is de mens, dat Gij zijner gedenkt,

en het mensenkind, dat Gij naar hem omziet?

6 Toch hebt Gij hem bijna goddelijk gemaakt,

en hem met heerlijkheid en luister gekroond.

7 Gij doet hem heersen over de werken uwer handen,

alles hebt Gij onder zijn voeten gelegd:

8 schapen en runderen altegader

en ook de dieren des velds,

9 de vogelen des hemels en de vissen der zee,

hetgeen de paden der zeeën doorkruist.

Rom 16,20

De God nu des vredes zal weldra de satan onder uw voeten vertreden. De genade van onze Here Jezus zij met u!

1 Kor 15,25

Want Hij moet als koning heersen, totdat Hij al zijn vijanden onder zijn voeten gelegd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Ons' is inderdaad God in al Zijn wezen; Vader, Zoon en Heilige Geest.

De mens was ooit bijna goddelijk. Door de zondeval werd die status ernstig aangetast. Door het Offer van Jezus Christus is die status weer hersteld en kunnen gelovigen weer terugkeren naar die bijna-goddelijke status.

Meer en meer kunnen gelovigen die bijna-goddelijke status weer aandoen en leven in autoriteit over zonde, ziekte, armoede, verdriet, gevaar, ellende, dood en hel, door de naam van Jezus Christus.

De Heilige Geest van de eeuwige en Almachtige God is al in het hart van de gelovigen gekomen. Dat is al een enorme gebeurtenis. Dit is Dezelfde Geest Die Jezus Christus uit de dood deed opstaan. Hoe meer de gelovige gaat leven naar Deze Geest, hoe meer de gelovige de bijna-goddelijke status aanneemt, tot eer van de Vader.

2 Kor 3,18

En wij allen, die met een aangezicht, waarop geen bedekking meer is, de heerlijkheid des Heren weerspiegelen, veranderen naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, immers door de Here, die Geest is.

Rom 8,14

Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods.

Weinig gelovigen beseffen wat het inhoudt dat ze een zoon van God, de Allerhoogste zijn.

Als je een kind bent van koningin Beatrix, heb je een hoge status in het Koninkrijk der Nederlanden.

Als je een kind van God bent, ben je een kind van een God, een kind van de enige God, een kind van de Schepper van hemel en aarde. Daarmee heb je een hoge status in het Koninkrijk der Hemelen en ben je door Jezus Christus boven de gevallen engelen en de duivel en zijn werken gesteld.

Ook ben je over Gods schepping gesteld om er over te heersen (Gen. 1).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Ons' is inderdaad God in al Zijn wezen; Vader, Zoon en Heilige Geest.

De mens was ooit bijna goddelijk. Door de zondeval werd die status ernstig aangetast. Door het Offer van Jezus Christus is die status weer hersteld en kunnen gelovigen weer terugkeren naar die bijna-goddelijke status.

Meer en meer kunnen gelovigen die bijna-goddelijke status weer aandoen en leven in autoriteit over zonde, ziekte, armoede, verdriet, gevaar, ellende, dood en hel, door de naam van Jezus Christus.

De Heilige Geest van de eeuwige en Almachtige God is al in het hart van de gelovigen gekomen. Dat is al een enorme gebeurtenis. Dit is Dezelfde Geest Die Jezus Christus uit de dood deed opstaan. Hoe meer de gelovige gaat leven naar Deze Geest, hoe meer de gelovige de bijna-goddelijke status aanneemt, tot eer van de Vader./

Dit is wel erg ingevuld achteraf pas. ONS in de goden, die in Genesis staat. Elohim is namelijk een meervoudsvorm.

En over dat gelovigen meer en meer kunnen leven in autoriteit over zonde, ziekte, armoede, verdriet, gevaar, ellende, dood en hel, daar ben ik het niet mee eens. En ik denk trouwens meer mensen niet. Toevallig is een oma van mij overleden aan een ziekte, een meisje die ik kende was overleden aan kanker, toen was er verdriet in de vriendengroep. En al deze mensen geloofden in Jezus Christus. Waar blijft dan die autoriteit? Behalve dan het geloof in een leven na de dood, wat voor troost zorgt.

Sorry Eulogia, maar geloof je dit werkelijk of probeer je het mooiste van het geloof naar voren te halen?

Vooralsnog merk ik weinig verschil tussen geloof en ongeloof. Behalve dat, in mijn persoonlijke situatie, de dominees mij niet meer (willen) kennen, sinds ik van de kerk weg ben. En of dat de bedoeling was van Jezus van Nazareth?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen geloof in redding door Jezus Christus is niet genoeg. Om te genezen van een ziekte, is ook geloof in genezing door Jezus Christus nodig.

Vaak is er helaas een tekort aan (bepaalde) kennis.

Hos. 4:6a

Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Ik geloof dit inderdaad werkelijk.

Ik denk niet dat het de bedoeling is van Jezus van Nazareth dat dominees je niet meer (willen) kennen. Helaas zijn er ook herders die onvoldoende hun verantwoordelijkheid naar de kudde waarmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lukt het voor jezelf dan al? Ben jij nooit ziek, heb je nooit verdriet?

En dit meen ik serieus hoor, want het is wel erg gemakkelijk om te beweren: Christenen kunnen dit en dat, maar er zijn nog weinig mensen die die kennis hebben daarom "lukt" het niet. Vooral als het je zelf ook niet "lukt". Dat is ongeveer hetzelfde niveau als zeggen: God verhoort al je gebeden, en als het niet het geval is heb je niet genoeg geloof. Dat zeiden ze vroeger tegen hun volgelingen..

En dat tweede ben ik met je eens, voor het eerst op dit forum dat ik het met je eens ben big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar...? We zijn niet goddelijk toch? Dus hoe moet je dat dan interpreten? En wie is Ons? Heilige Drievuldigheid?

gr. mackie

wij aten van die appel van de boom van kennis van goed en kwaad, maar niet die van eeuwig leven, hetgeen God de uitroep ontlokte dat dat (vrij verwoord)nog een gelukkie was, anders was de mens aan hen gelijk geworden.

Nu kun je dat scheppingsverhaal letterlijk nemen, maar het kent vele elementen van de voorgaande religies.

Met name de kanaanitische waar El en zijn gade Ashera (vaak uitgebeeld met 2 bomen en slang als symbool) het schepper paar is. Jah of Jahweh een dondergod is die analoog aan de griekse mythologie zijn vader El van de troon stoot en oppergod wordt. Van daar uit, het overnemen van het kanaanitische scheppings verhaal is verklaarbaar dat er ons staat.

Maar dat scheppingsverhaal nemen vele christenen symbolisch, neem je het letterlijk, dan zijn wij mensen idd bijna goden gelijk, maar hebben we niet de kans gehad van de andere boom te eten en om dat te voorkomen zijn adam en eva uit het paradijs gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik ben inderdaad nooit ziek en heb nooit verdriet. De duivel probeert mij wel eens ziek/ellendig te maken, maar dat lukt hem niet.

Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Nou, dat moet ik dan maar geloven aangezien ik je in het echt niet ken, maar dan ben je een van de weinige die niet ziek is en verdriet heeft omdat degene in Jezus Christus gelooft.

Ik ken iemand die ook niet ziek KAN worden, omdat hij gelooft dat hij dat niet kan worden. Die kan per dag zoenen met drie vrouwen die een besmettelijke ziekte hebben, en nog wordt hij niet ziek.

Ons geloof is dus belangrijk, als je gelooft dat je niet ziek KAN worden, wordt je dat ook niet.

Maar een vraag verder: Kun jij een berg gebieden: Ga daarheen, en die berg doet dat?

Quote:
Nu kun je dat scheppingsverhaal letterlijk nemen, maar het kent vele elementen van de voorgaande religies.

Met name de kanaanitische waar El en zijn gade Ashera (vaak uitgebeeld met 2 bomen en slang als symbool) het schepper paar is. Jah of Jahweh een dondergod is die analoog aan de griekse mythologie zijn vader El van de troon stoot en oppergod wordt. Van daar uit, het overnemen van het kanaanitische scheppings verhaal is verklaarbaar dat er ons staat.

Maar dat scheppingsverhaal nemen vele christenen symbolisch, neem je het letterlijk, dan zijn wij mensen idd bijna goden gelijk, maar hebben we niet de kans gehad van de andere boom te eten en om dat te voorkomen zijn adam en eva uit het paradijs gezet.

Dit geloof ik ook, maar er zit een tegenstelling in je zinnen:

Hoe kun je nou, een mythe symbolisch zien maar dan toch expliciet op jouw geloof. Vooral als je WEET dat andere volken deze verhalen ook hadden en dat het is overgenomen door de Joden. Dan zit er toch eigenlijk geen boodschap achter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom niet, van den Vos Reijnaerde zit vol symbolen, maaris een politiek kritisch verhaal mar wordt nu als leuke sprookjes aan kinderen verteld.

Dat een verhaal symbolisch is wil nog niet zeggen dat er geen boodschap in zit.

Overigens ben ik geen volbloed christen hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar dat scheppingsverhaal nemen vele christenen symbolisch, neem je het letterlijk, dan zijn wij mensen idd bijna goden gelijk, maar hebben we niet de kans gehad van de andere boom te eten en om dat te voorkomen zijn adam en eva uit het paradijs gezet.

Het móet wel letterlijk worden genomen, want het zijn letterlijk Gods woorden.

Gen 1,26a

En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis

Gen 1,27

En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja.

Doe eens dan, en haal er de kranten en tv maar bij.

Serieus waar, dat iemand zegt: Ik GELOOF dat ik dit kan, als ik geloof in Jezus is nog te begrijpen van religieus standpunt. Maar dat iemand gewoon beweert die hij dat kan, daar kan ik met mijn pet niet bij. Mist er dan een greintje realiteitszin, of ben ik gewoon werkelijk in de verkeerde kerken geweest?

Het enige wat die mensen konden zeggen was: Ik gooi nu een muntje in de collectezak en omdat ik in Jezus geloof valt het naar beneden.

Quote:
Waarom niet, van den Vos Reijnaerde zit vol symbolen, maaris een politiek kritisch verhaal mar wordt nu als leuke sprookjes aan kinderen verteld.

Dat een verhaal symbolisch is wil nog niet zeggen dat er geen boodschap in zit.

Overigens ben ik geen volbloed christen hoor.

Maar een boodschap, of DE boodschap is natuurlijk wel een zeer groot verschil. Vooral als je mensen ook nog naar die Boodschap gaat opvoeden, terwijl men erachter komt dat andere volken dit ook hadden, en het zo uniek dus niet meer is.

Quote:
Het móet wel letterlijk worden genomen, want het zijn letterlijk Gods woorden.

Gen 1,26a

En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis

Gen 1,27

En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.

"En in die tijd was alleen Adam er, en er liep een journalist mee die alles opschreef"

Deze citaat is van een dominee, die het dus ook niet letterlijk neemt. Als je weet van andere volken en hun mythes (zoals hierboven al is aangegeven) weet je ook dat letterlijk nemen niet MOET.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"En in die tijd was alleen Adam er, en er liep een journalist mee die alles opschreef"

Deze citaat is van een dominee, die het dus ook niet letterlijk neemt. Als je weet van andere volken en hun mythes (zoals hierboven al is aangegeven) weet je ook dat letterlijk nemen niet MOET.

Niets moet natuurlijk. Het moet wel, maar je kan er voor kiezen om er anders mee om te gaan. De Heilige Geest heeft er wel voor gezorgd dat het een en ander op de juiste manier is opgeschreven.

Quote:

Doe eens dan, en haal er de kranten en tv maar bij.

Matth. 4

5 Toen nam de duivel Hem mede naar de heilige stad en hij stelde Hem op de rand van het dak des tempels, 6 en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan naar beneden; er staat immers geschreven:

Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u,

en op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot.

7 Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken.

Quote:
Serieus waar, dat iemand zegt: Ik GELOOF dat ik dit kan, als ik geloof in Jezus is nog te begrijpen van religieus standpunt. Maar dat iemand gewoon beweert die hij dat kan, daar kan ik met mijn pet niet bij.

Ik kan het, maar een gelovige doet alleen dingen die volgens de wil van God zijn. In Gods woord is te lezen dat het onder andere Gods wil is om demonen uit te drijven en ziekten te verdrijven.

Het gaat erom dat God ermee verheerlijkt wordt.

Joh 14,13-14

en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Ãls het Gods wil is, verplaatsen gelovigen bergen, maar het is niet onder alle omstandigheden gewenst en Gods wil.

Jak 4,3

(Of,) gij bidt wel, maar gij ontvangt niet, doordat gij verkeerd bidt, om het in uw hartstochten door te brengen.

Quote:

of ben ik gewoon werkelijk in de verkeerde kerken geweest?

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach Foppe, ik zal van jou geen christen willen maken, maar vooruit, als alle volken een scheppingsverhaal hebben waaruit blijkt dat er Eén was die alles gemaakt heeft, dan is het wellicht niet raadzaam dat te negeren puh2.gif Dat is nu DE boodschap en die komt in alle verhalen, misvormd of niet, naar voren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Niets moet natuurlijk. Het moet wel, maar je kan er voor kiezen om er anders mee om te gaan. De Heilige Geest heeft er wel voor gezorgd dat het een en ander op de juiste manier is opgeschreven.

[...]Matth. 4

5 Toen nam de duivel Hem mede naar de heilige stad en hij stelde Hem op de rand van het dak des tempels, 6 en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan naar beneden; er staat immers geschreven:

Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u,

en op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot.

7 Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken.

[...]Ik kan het, maar een gelovige doet alleen dingen die volgens de wil van God zijn. In Gods woord is te lezen dat het onder andere Gods wil is om demonen uit te drijven en ziekten te verdrijven.

Het gaat erom dat God ermee verheerlijkt wordt.

Joh 14,13-14

en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Ãls het Gods wil is, verplaatsen gelovigen bergen, maar het is niet onder alle omstandigheden gewenst en Gods wil.

Jak 4,3

(Of,) gij bidt wel, maar gij ontvangt niet, doordat gij verkeerd bidt, om het in uw hartstochten door te brengen.

[...]
yes.gif

Ik had het erover of jij dat kon, en al gedaan had. Niet of dat in de Bijbel staat, want dat wist ik wel knipoog_dicht.gif

Maar ik heb een andere uitleg gelezen over de woorden van Jezus en hoe die tot uitwerking komen (over de berg en die verplaatsen):

Alles bestaat uit atomen. De mens bestaat uit atomen, materie bestaat uit atomen en ook een berg bestaat uit atomen. Nu zijn onze gedachten energiepulsen (of iets in die trend). Door onze gedachten te concentreren op atomen kan de mens die atomen "breken" en dan is alles onzichtbaar. Om vervolgens de atomen op een andere plek weer bij elkaar te laten komen, en is datgene weer zichtbaar. Dit is in het Oosten van de Wereld bekend, maar in het materialistische Westen wordt dit als onzin weggezet. Dit is de bedoeling van de woorden van Jezus.

Quote:
Ach Foppe, ik zal van jou geen christen willen maken, maar vooruit, als alle volken een scheppingsverhaal hebben waaruit blijkt dat er Eén was die alles gemaakt heeft, dan is het wellicht niet raadzaam dat te negeren Dat is nu DE boodschap en die komt in alle verhalen, misvormd of niet, naar voren.

De meeste volkeren hebben een scheppingsverhaal met meerdere geesten/goden. Het Christelijke eigenlijk ook met Elohim (meervoud van God, dus goden en de wij vorm: Laat ONS mensen maken, naar ONS beeld).

Maar voor de rest heb je gelijk hoor, de Westerse wereld doet vaak te hoogmoedig naar de volkeren die dit soort verhalen opgeschreven hebben. Zij kennen maar twee vormen: Mythe of letterlijk gebeurd, de rest kennen ze helaas niet :S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had het erover of jij dat kon, en al gedaan had. Niet of dat in de Bijbel staat, want dat wist ik wel
knipoog_dicht.gif

Ik kan dat, maar heb dat nog nooit gedaan. Misschien heb ik wel iets dodelijks gedronken, maar dat weet ik niet, want zoiets doet mij niets, dus daar merk ik niets van.

Quote:

Maar ik heb een andere uitleg gelezen over de woorden van Jezus en hoe die tot uitwerking komen (over de berg en die verplaatsen):

Alles bestaat uit atomen. De mens bestaat uit atomen, materie bestaat uit atomen en ook een berg bestaat uit atomen. Nu zijn onze gedachten energiepulsen (of iets in die trend). Door onze gedachten te concentreren op atomen kan de mens die atomen "breken" en dan is alles onzichtbaar. Om vervolgens de atomen op een andere plek weer bij elkaar te laten komen, en is datgene weer zichtbaar. Dit is in het Oosten van de Wereld bekend, maar in het materialistische Westen wordt dit als onzin weggezet. Dit is de bedoeling van de woorden van Jezus.

Het kan dat christenen letterlijk bergen verplaatsen, als dat nodig/wenselijk is.

Daarnaast zegt Jezus dat alles mogelijk is als je gelooft en er tegen spreekt. Hij geeft ook aan dat dat voor problemen geldt, zoals bij geestelijke onvrijheid, bij ziekten enz. .

Matth. 17

14Uit de mensen die aan de voet van de berg stonden te wachten, kwam een man naar Jezus toe. 15"Here", zei hij smekend en viel voor Hem op de knieën. "Heb medelijden met mijn zoon. Hij lijdt aan vallende ziekte. Het is heel erg met hem. Hij valt vaak in het vuur en in het water. 16Daarom heb ik hem bij Uw discipelen gebracht. Maar zij konden hem niet genezen." 17"Och", zuchtte Jezus. "Wat zijn jullie toch ongelovig en verdorven! 18Hoe lang moet Ik jullie nog verdragen? Breng die jongen maar hier." Hij bestrafte de boze geest in de jongen en die ging er meteen uit. Van dat moment af was de jongen genezen. 19Achteraf vroegen de discipelen Hem: "Waarom konden wij die boze geest niet uit die jongen wegjagen?" 20"Omdat jullie zo weinig geloof hebben", antwoordde Jezus. "Als jullie geloof maar zo klein is als een mosterdzaadje en je zegt tegen deze berg: 'Ga weg,' dan gaat hij weg. Dan is niets onmogelijk voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Foppe, zal ik nog een stapje verder gaan? Als we allen voortkomen uit één bron (hoe die in diverse culturen/religies/mythen dan ook verwoord wordt, dan maken wij en alles wat er is deel uit van dat ene waaruit alles is voortgekomen, dan is iedereen en alles een soort van familie van je en daaruit vloeit voort dat je je naasten liefhebt als jezelf (per slot is het verschil tussen jou en je naasten in de kern niet bestaand), dat je je vijanden liefhebt en dat je zorgzaam en respectvol omgaat met de hele schepping. Die boodschap is ook weer niet uniek, die vind je ook overal.

In mijn optiek hebben we "kennis van goed en kwaad" maar omdat we helaas maar een beperkte tijd van leven hebben is het ontwikkelen van "begrijpen van goed en kwaad" wat lastiger. Mensen delen nu, met gebrek aan begrip, dingen in in goed of kwaad. De mens heeft behoefte aan een zekerheid die in wezen schijn is. met de strijd om het "juiste" of "ware" geloof doet men DE boodschap in mijn ogen tekort, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een boodschap is die DE boodschap is. De vraag is of jij of ik of wie dan ook, deze boodschap op de juiste wijze verstaan. In ieder geval is de manier van verstaan voor elke persoon op dat moment in zijn leven de juiste.

Ik kan niet geloven op de manier waarop b.v. Eulogia gelooft, maar dat maakt noch zijn geloof noch mijn geloof meer of minder waardevol.

Ik ben overtuigd van DE boodschap, maar niet van mijn verstaan ervan. Maar als je wel overtuigd bent van je verstaan (of dat nu terecht is of niet) dan moet je daar naar leven en zul je die boodschap ook moeten overdragen en uitdragen naar anderen, je kinderen, maar ook je omgeving.

Maar de vraag was of het scheppen naar Gods evenbeeld maakt dat wij ook goden zijn of die potentie hebben. Tja, mijn kind is niet hetzelfde als dat ik ben, hij heeft vaak zelfs andere mogelijkheden en talenten. We zijn geen goden, maar kunnen wel deel uit maken van het Ene waaruit alles voorgekomen is, ieder met zijn eigen mogelijkheden, en die mogelijkheden veranderen naarmate het begrip toeneemt. We kunnen dus niet God worden, maar wel steeds inniger in gemeenschap met hem leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de Bijbel zijn er mensen die God als Vader hebben en zijn er mensen die God niet als Vader hebben. Om die reden is niet de hele wereldbevolking één familie, maar er zijn verschillende families.

De mensen die kinderen van God zijn, zijn door hem geadopteerd/aangenomen, want eerst had God maar één Zoon, Jezus Christus. De mensen die Jezus Christus hebben aangenomen als Heer, zijn opgenomen/ingelijfd in het huisgezin van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de Bijbel zijn er mensen die God als Vader hebben en zijn er mensen die God niet als Vader hebben. Om die reden is niet de hele wereldbevolking één familie, maar er zijn verschillende families.

De mensen die kinderen van God zijn, zijn door hem geadopteerd/aangenomen, want eerst had God maar één Zoon, Jezus Christus. De mensen die Jezus Christus hebben aangenomen als Heer, zijn opgenomen/ingelijfd in het huisgezin van God.

Er kunnen geen mensen zijn die God niet als oorsprong hebben, of er moeten al mensen zijn geweest voordat God zijn versie schiep. Als de mens door God geschapen is, dan kunnen er hooguit mensen zijn die vervreemd zijn van de familie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid