Spring naar bijdragen

Religies studeren in deeltijd


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal,

Vorig schooljaar deed ik een studie Maatsch. werk en dienstverlening. Na één jaar ben ik met die studie gestopt omdat het toch niet mijn richting is. Vanaf september ben ik op zoek gegaan naar een geschiktere studie die meer bij mij past.

Sinds een paar maanden ben ik uitgekomen op een studie religies in Utrecht (de HGU). Deze studie kan ik in deeltijd volgen. Het lijkt me een erg leuke studie omdat het een vrij nieuwe opleiding is die niet alleen aandacht schenkt aan het Christendom maar ook aan andere religies. Waaronder het boeddhisme waarin mijn interesse vooral naar uitgaan. Ook wordt er les gegeven over filosofie en het humanisme. Kortom een leuke veelzijdige studie.

Mijn vragen aan jullie zijn:

Is het aan te raden om deeltijd te gaan studeren? En zo ja/nee wat zijn er de voor- en nadelen van? Indien je een deeltijdstudie hebt gedaan: wat is (zijn) je ervaring(en) mee?

Groetjes Jonathan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is het aan te raden om deeltijd te gaan studeren? En zo ja/nee wat zijn er de voor- en nadelen van? Indien je een deeltijdstudie hebt gedaan: wat is (zijn) je ervaring(en) mee?

Groetjes Jonathan

Meestal ga je deeltijd studeren met een bepaalde reden. Wil je (veel) werken naast je studie, of heb je een gezin? Ga dan voor deeltijd.

Bedenk wel dat je dan vooral in de avond uurtjes naar school moet en, naar ik meen, meer zelfstudie moet doen.

Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, dus hopelijk kunnen andere forumleden me aanvullen? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend zou zijn master graag in deeltijd willen doen, omdat dat financieel prettig voor ons zou zijn. Echter bestaat de studie alleen in voltijd puh2.gif Maar omdat hij wel móet werken gaat hij er zelf een deeltijdstudie van maken.

Maar, het voordeel van een deeltijdstudie: je betaalt minder collegegeld. Daarentegen kom je níet in aanmerking voor studiefinanciërinig.

Verder hoeft het niet zo te zijn dat je alleen 's avonds les/college hebt, het kan ook 1 of 2 dagen in de week zijn.

Volgens mij doet Naeva op het moment een master in deeltijd, ik zou even afwachten tot ze dit topic ontdekt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over deeltijds studeren weet ik niks dus eigenlijk heb ik helemaal niks te zoeken in dit topic, ik wil gewoon eventjes vermelden dat religies bestuderen ontzettend boeiend is! Ik heb theologie en godsdienstwetenschappen gestudeerd en heb geen seconde spijt gehad van mijn studiekeuze.

En nu ben ik weer braaf weg, sorry voor het topic-kapen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien een tip om de crew te vragen de topictitel te wijzigen in deeltijd-studeren, zodat je de juiste mensen naar je topic lokt? Nu kom ik hier net als Iriacynthe aandrijven als iemand met ervaring in voltijd religies studeren, terwijl je mensen die geen religies bestuderen maar wel deeltijd ervaringen misschien misloopt met deze topictitel?

Succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid