Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, ik wist even niet waar ik het moest plaatsen, dus besloot ik het maar hier te doen.

Bereid je voor op een hele warrige, ik denk iets wat lange post puh2.gif oke komtie, ik steek van wal.

Eerst even voorstellen, ik ben Arjen, 22 jaar en kom uit een dorpje in flevoland, genaamd Swifterbant.

Ik weet niet of jullie dit ook zo voelen, maar ik heb het gevoel dat God af en toe wel eens iets aan ons duidelijk kan maken.

Vaak van die stille hints (wat soms heel erg vervelend kan zijn) Het lijkt soms alsof mijn leven een bepaalde kant op gaat, en vraag me dan af, is dit de kant die God wil dat ik op ga?

Ik geloof dat als we echt willen leven zoals God het wil, dat Hij ons af en toe wel eens een hint geeft.

Onze Gids wil zijn. \"de Gids met de grote G\"

Toen ik 16 jaar was werd ik gevraagd om een rol te spelen in de net opgerichte jeugdkerk van Swifterbant.

Ik hield heel erg van toneel en was gevraagd om een rol te vertolken in het stukje toneel wat in de dienst werd opgevoerd. Ik vond het heel tof.

Ik weet niet hoe dit precies is gegaan, of het nou gevraagd is, of dat ik er zelf mee kwam, maar voor onze 2e dienst heb ik het stukje toneel mogen schrijven. Een logisch gevolg was dat ik leiding werd van de toenmalige dramaploeg.

In de loop van ons bestaan ben ik 4 jaar lang leiding gebleven. Het was een geschenk om te doen die 4 jaar lang.

In die 4 jaar is 'geloven' voor mij iets echts geworden, en veel meer dan 'oke, ik geloof wel dat er \"iets\" bestaat' of 'oke, ik geloof dat God bestaat'

Het is lastig te beschrijven, maar het is diep, echt, intens.

En dan niet een gevoel, maar een diep geworteld 'iets' binnenin. Of een diep geworteld 'God' binnenin.

Tegelijkertijd zijn er natuurlijk ook de ups en downs.

De dalen en de pieken. De momenten dat je God totaal niet ervaart. En de momenten dat je in vuur en vlam staat.

Gelukkig leer je in die momenten dat het niet gaat om gevoel. Ik geloof dat je door die dalen ook ontdekt of je geloof 'echt' is.

Als automatisch kwam \"de Kerk\" in mijn leven.

en Tegelijkertijd ook een liefde voor de kerk.

Niet omdat de kerk nou zo fantastisch is, want ik geloof dat sommige kerken in heel veel opzichten totaal de plank misslaan, maar gewoon....tja, waarom eigenlijk.

Ik geloof dat het komt omdat je op één of andere manier met andere ogen kijkt.

Als het ware de ogen van God. Ik zag hoe God de kerk ooit bedoelt heeft, en hoe we er totaal iets anders van hebben gemaakt.

Op dit moment gaan mijn gedachten alle kanten op puh2.gif dus vergeef me als je me kwijt bent.

Ik geloof in echtheid, en in al die jaren heeft God me van alles laten zien wat die echtheid dan inhoud, en ik geloof dat God soms naar beneden kijkt, en wel eens huilt.

Natuurlijk om de mensen die helemaal niet geloven.

Maar ik geloof deste meer om de mensen die zeggen dat ze geloven, christen zijn, maar christus totaal niet volgen.

Lauwe christenen, die het vuur van God niet in zich hebben, of op een laag pitje hebben gedraaid.

In de 4 jaar dat ik actief was bij de jeugdkerk van swifterbant heb ik 2 keer mogen meewerken aan de startdienst van onze kerk.

2 keer heb ik een toneelstukje mogen bedenken, samen met de dominee, en de tweedde maal samen met onze pastoraal werker.

Ik houd van een mooie kerkdienst, ook al geloof ik dat dat niet het enige is wat een kerk zou moeten zijn.

Een tijdje geleden was ik bij opwekking, in biddinghuizen (google maar als je het niet kent knipoog_dicht.gif)

en tijdens de sing in (met z'n allen op het grasveld) hebben we met z'n allen een aantal liederen fluisterend gezongen. Dit in gedachtenis voor de vervolgde christenen, die ondergronds diensten moeten houden omdat ze anders vermoord worden.

Ik werd hierdoor gegrepen en wilde iets doen.

Een dienst is wat er in me opkwam. Met hierin een kort stukje film.

Een tijdje geleden heb ik de cd COMPASSIONART gekocht, dit is een project van 12 beroemde christelijke artiesten, die bij elkaar zijn gaan zitten, en 5 dagen lang in schotland nummers hebben geschreven. Dit alles voor de armen. De opbrengst van de cd, en alle muziek, alles wat er ooit binnenkomt voor iets van dit project gaat rechtstreeks naar de armen in de wereld.

Gelijk kwam er een idee voor een dienst naar boven, ik moet iets doen, waarom doen we niks?

En nu zit ik hier knipoog_dicht.gif achter m'n computer. Net heb ik even een stukje gelopen.

Ik geloof dat ik een talent heb om stukjes toneel te schrijven, stukjes film, als onderdeel van een dienst.

En ik geloof dat ik in de afgelopen jaren heel veel heb geleerd over wat het inhoud een echt christen te zijn.

Ik geloof dat dat niet zit in hoe hard je naar boven schreeuwd, of hoe hoog je je armen omhoog steekt, ik geloof dat het te maken heeft met ons leven.

Hoe we dit leven.

Ik heb een idee, om 'iets' te beginnen.

Heerlijk vaag knipoog_dicht.gif maar het is niet meer dan dat.

Om door het land te trekken, langs verschrillende kerken, en hier samen met de kerk een dienst te houden. Die bij deze kerk past.

Ik kom uit een PKN kerk, en het lijkt me echt super om 'echtheid' bij mensen te zien, in hun leven. En het klinkt misschien allemaal heel evangelisch, maar zo bedoel ik het niet.

Ik ben gewoon iemand die Gods wil zoekt, en ik geloof dat ik talenten heb gekregen om een stukje van Gods hart te laten zien.

Een hart dat klopt voor de armen

Een hart dat klopt voor de onderdrukten

Een hart dat klopt voor de mensen die eenzaam zijn

Enzovoorts.

Nu mijn vraag: is er iemand die me wil helpen? Die iets ziet in mijn idee? Hoe vaag het ook is.

Ik weet niet of ik het goed geformuleerd heb, maar ik hoop dat het duidelijk is.

voel je je geroepen? stuur me dan een mailtje: emailimg.php?id=crYXJqZW5fZGVib21AaG90bWFpbC5jb20=

PS: reizen vind ik geen probleem knipoog_dicht.gif mocht je in friesland wonen, of in limburg smile.gif

vriendelijke groet

Arjen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, misschien zou je eerst kunnen proberen je idee meer te omlijnen. Wat wil je nu precies gaan doen?

Ben je op zoek naar kerken waar je iets wil vertellen of zelfs een hele dienst wil organiseren?

Ben je op zoek naar mensen die hetzelfde ervaren als jij en met je mee willen reizen?

Ben je op zoek naar mensen die je willen helpen met dingen organiseren/opzetten.

In other words: wat wil je nu eigenlijk? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al 'forummend' met elkaar kun je wel naar iets concreets werken. Ik zal eens wat breenweeven. hamer.gif

Wil je iets met het onderwerp christenvervolging doen? Wat de relatie is met ons westerse christenen, die niet echt weten wat christenvervolging inhoudt? Om daarmee aan te geven hoe belangrijk het is om dicht bij God te leven en wat dat concreet inhoudt? Zodat als hier christenvervolging komt, wij er beter op zijn voorbereid?

Ik heb een keer een begin gemaakt met het schrijven van een jeugdboek (vanaf 12 jaar) over christenvervolging in Nederland. Wat er zou kunnen gebeuren als wij hier onze godsdienstvrijheid kwijt raken. Ik wil je de tekst wel mailen, als je daarvoor belangstelling hebt. Misschien kan je het (idee) gebruiken voor een toneelstuk.

Nogmaals, ik weet niet welke kant je concreet wilt opgaan. Ik denk wel dat het goed is om hier biddend mee om te gaan. Het gaat in eerste instantie niet om succes maar om God die ermee verheerlijkt wordt en dat Hij het kan gebruiken tot uitbreiding van Zijn koninkrijk. Creativiteit kan Zijn wil ook in de weg staan...

Ben benieuwd naar je reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hee knipoog_dicht.gif allereerst knipoog_dicht.gif sorry voor de hele late reactie smile.gif ik ben niet heel actief qua forum reacties knipoog_dicht.gif daarom had ik ook de vraag om me te mailen knipoog_dicht.gif maar hier is die dan: de reactie smile.gif

ik zou graag je stuk willen ontvangen, heel gaag zelfs.

emailimg.php?id=crYXJqZW5fZGVib21AaG90bWFpbC5jb20=

knipoog_dicht.gif ik zie het met verwachting tegemoet.

vriendelijke groet

Arjen

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid