Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zijn er hier soul liefhebbers? Ik moet zeggen dat ik vooral geniet van Solomon Burke, Otis Redding en Booker T. And The MGs(waar zou mijn naam toch vandaan komen?)

Otis Redding blijft voor mij de koning van de soul.

Laatst heb ik de film 'The Commitments' weer eens gezien en ik besefte weer hoeveel ik eigenlijk van deze muziek houd.


Samengevoegd:

link


Samengevoegd:

En natuurlijk Wilson Pickett met Mustang Sally en Midnight Hour.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik houd van soul. Al zullen bepaalde artiesten die ik soul vind door soulpuristen misschien niet als 'soulartiesten' gezien worden...

Te gek: James Brown, Solomon Burke, Ray Charles, Sam Cooke, Earth Wind & Fire, Aretha Franklin (ook wel gospel natuurlijk), Marvin Gaye, Macy Gray, Al Green, Whitney Houston, John Legend, Alicia Keys, Otis Redding (de grootste held!), Angie Stone, Joss Stone, The Temptations, Stevie Wonder...

Motown de gekste!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Te gek: James Brown, Solomon Burke, Ray Charles, Sam Cooke, Earth Wind & Fire, Aretha Franklin (ook wel gospel natuurlijk), Marvin Gaye, Macy Gray, Al Green, Whitney Houston, John Legend, Alicia Keys, Otis Redding (de grootste held!), Angie Stone, Joss Stone, The Temptations, Stevie Wonder...

Motown de gekste!

party.gifyes.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zijn er hier soul liefhebbers? Ik moet zeggen dat ik vooral geniet van Solomon Burke, Otis Redding en Booker T. And The MGs(waar zou mijn naam toch vandaan komen?)

The Beatles?widegrin.gif


Samengevoegd:

Naast mijn wat alternatieve muziek smaak gaat Soul er ook in als koek! yes.gif

Even wat eruit gehaald, maar deels wel met Kurt eens!

Quote:

Te gek: James Brown, Solomon Burke, Ray Charles, Sam Cooke, Marvin Gaye, Macy Gray, Al Green, John Legend, Alicia Keys, Otis Redding Joss Stone, The Temptations, Stevie Wonder...

Motown de gekste!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

The Beatles?
widegrin.gif


Samengevoegd:

Naast mijn wat alternatieve muziek smaak gaat Soul er ook in als koek!
yes.gif

Even wat eruit gehaald, maar deels wel met Kurt eens!

[...]

Vinden jullie dit allemaal soul? En Boris, Duffy, Adelle en Giovanca dan (en Amy Wijnkelder)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of Duffy en Adele niet of wel aan te horen zijn, heeft niets te maken met de vraag of ze onder de soulartiesten geschaard kunnen worden. Ik denk niet dat ze soul maken, maar vind met name Adele best goed.

dat zal, maar ze klinken allemaal hetzelfde... (Al klinkt Adel nog het minst beroerd)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Nu ook weer op tv met dat koffiezetapparaat, James Brown, Get uppa/sexmachine. Ik die eerste acht aanslagen is een piepend bassdrum pedaal te horen van het drumstel, ik had er ooit eens over gelezen in de Slagwerkkrant, maar ik heb het nu zelf gehoord. Erg grappig. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid