Spring naar bijdragen

They Sold Their Soul for Rock n Rol


Aanbevolen berichten

N.a.v. bericht dat de Beatles een fantastisch leuk bandje is. Zo fantastisch vind ik de band niet. Een hoes met Hitler er op en dan zeggen dat ze dat leuke mensen vinden. Is maar net wat je leuk vind!Aan de vruchten herkent men de boom.

Had John Lennon ook niet een boek geschreven over Jezus?!

. Jezus was volgens hem "een knoflook-etende, kleine, stinkende, gele, tische, katholieke, Spaanse bastaard." Tja, een leuke band... Leuk is voor mij anders. Het Vaticaan heeft hem vergeven.... Nu maar hopen dat God dat ook heeft gedaan. Volgens mij kan alleen God vergeven maar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

N.a.v. bericht dat de Beatles een fantastisch leuk bandje is. Zo fantastisch vind ik de band niet. Een hoes met Hitler er op en dan zeggen dat ze dat leuke mensen vinden. Is maar net wat je leuk vind!Aan de vruchten herkent men de boom.

Wat is het nu? Heb je het tegen de mensen die de Beatles een leuke band vinden of de mensen in de band? Persoonlijk vind ik het namelijk een leuke band, over de mensen zelf kan ik niet veel zeggen want ik ken ze niet.

Quote:

Had John Lennon ook niet een boek geschreven over Jezus?!

Nee.

Quote:

. Jezus was volgens hem "een knoflook-etende, kleine, stinkende, gele, tische, katholieke, Spaanse bastaard." Tja, een leuke band... Leuk is voor mij anders. Het Vaticaan heeft hem vergeven.... Nu maar hopen dat God dat ook heeft gedaan. Volgens mij kan alleen God vergeven maar goed.

Heeft ie dat gezegd? Heb je daar een bron voor?

Maar nogmaals: wat hebben de persoonlijke uitspraken (het zal niet eens zozeer z'n mening zijn maar meer om te shockeren.. Lennon wist echt wel dat Jezus niet spaans was...) te maken met een band als geheel, of de muziek? Ik heb tot nu toe in de muziek van de Beatles nog niets gehoord wat nu vreselijk onchristelijk of satanisch is, en daar gaat dit topic toch over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

N.a.v. bericht dat de Beatles een fantastisch leuk bandje is. Zo fantastisch vind ik de band niet. Een hoes met Hitler er op en dan zeggen dat ze dat leuke mensen vinden. Is maar net wat je leuk vind!Aan de vruchten herkent men de boom.

Had John Lennon ook niet een boek geschreven over Jezus?!

. Jezus was volgens hem "een knoflook-etende, kleine, stinkende, gele, tische, katholieke, Spaanse bastaard." Tja, een leuke band... Leuk is voor mij anders. Het Vaticaan heeft hem vergeven.... Nu maar hopen dat God dat ook heeft gedaan. Volgens mij kan alleen God vergeven maar goed.

Hoezo kunnen wij niet vergeven dan?

En waar haal je dat allemaal vandaan? smile.gif kan je wat bronnen geven? Thanks!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

N.a.v. bericht dat de Beatles een fantastisch leuk bandje is. Zo fantastisch vind ik de band niet. Een hoes met Hitler er op en dan zeggen dat ze dat leuke mensen vinden. Is maar net wat je leuk vind!Aan de vruchten herkent men de boom.

Had John Lennon ook niet een boek geschreven over Jezus?!

. Jezus was volgens hem "een knoflook-etende, kleine, stinkende, gele, tische, katholieke, Spaanse bastaard." Tja, een leuke band... Leuk is voor mij anders. Het Vaticaan heeft hem vergeven.... Nu maar hopen dat God dat ook heeft gedaan. Volgens mij kan alleen God vergeven maar goed.

John Lennon schreef het nummer "Imagine" wat o.a. kritisch is over religie, ik denk dat dat een van de voornaamste redenen is van dit soort jankerig gelieg & gedemoniseer van de beste man door een bepaald slag religieuzen. Tevens weer een mooie bevestiging van het nummer Imagine.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat de Beatles helemaal niet gedemoniseerd worden.

En ik kan me ook best voorstellen dat iemand hun muziek niet wil luisteren als diegene naar hun levensstijl kijkt.

Quote:

Nou ja, buiten dat hebben we natuurlijk de uitspraak van Lennon dat de Beatles 'groter waren dan Jezus' ... Waar hij gewoon gelijk in had.

Dat doet me hieraan denken..

Hand. 12

21 En op een bepaalde dag hield Herodes, in een koninklijk kleed op de troon gezeten, een rede tot hen; 22 en het volk juichte hem toe: De stem van een god en niet van een mens! 23 En terstond sloeg hem een engel des Heren, omdat hij God de eer niet gaf; en hij werd door wormen gegeten en blies de adem uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou ja, buiten dat hebben we natuurlijk de uitspraak van Lennon dat de Beatles 'groter waren dan Jezus' ... Waar hij gewoon gelijk in had.

Ja, die uitspraak...

Sommigen zeggen dat hij o.a. vanwege die uitspraak is vermoord, er waren iig duidelijke aanwijzingen voor religieuze motieven. Ironisch.....


Samengevoegd:

Quote:

Ik vind dat de Beatles helemaal niet gedemoniseerd worden.

Iemand woorden in de mond leggen op die manier is gewoon demoniseren hoor.

Quote:
En ik kan me ook best voorstellen dat iemand hun muziek niet wil luisteren als diegene naar hun levensstijl kijkt.

Ja, ik ook, maar dan moeten ze vervolgens niet gaan zeuren tegen mensen die die muzie kwel leuk vinden

Quote:
Dat doet me hieraan denken..

Hand. 12

21 En op een bepaalde dag hield Herodes, in een koninklijk kleed op de troon gezeten, een rede tot hen; 22 en het volk juichte hem toe: De stem van een god en niet van een mens! 23 En terstond sloeg hem een engel des Heren, omdat hij God de eer niet gaf; en hij werd door wormen gegeten en blies de adem uit.

Tja, ironie is niet jouw ding, maar de tekst klopt wel als je de worm vervangt door 5 kogels, de troon door de uitgang van zijn apartementencomplex en de engel door een gevaarlijke gek met reliwaanzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat doet me hieraan denken..

Hand. 12

21 En op een bepaalde dag hield Herodes, in een koninklijk kleed op de troon gezeten, een rede tot hen; 22 en het volk juichte hem toe: De stem van een god en niet van een mens! 23 En terstond sloeg hem een engel des Heren, omdat hij God de eer niet gaf; en hij werd door wormen gegeten en blies de adem uit.

Mij niet. Lennon is niet gestraft door God met die uitspraak. Temeer omdat hij (nogmaals) gelijk had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

HE? De Beatles groter dan Jezus en Jij bent het daar mee eens?
verbaasd.gif

Ik denk dat JoostG (net als Lennon) bedoelde dat The Beatles populairder waren dan Jezus, en daar had hij volkomen gelijk in. Er zijn wel meer dingen populairder dan Jezus; ik noem even: Internet, Bier, Tabak en die lijst is verder vrij lang hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat JoostG (net als Lennon) bedoelde dat The Beatles populairder waren dan Jezus, en daar had hij volkomen gelijk in. Er zijn wel meer dingen populairder dan Jezus; ik noem even: Internet, Bier, Tabak en die lijst is verder vrij lang hoor.

Klopt. Geloof leeft de laatste decennia niet meer zo heel erg en Lennon zag het echt wel helder dat de Beatles meer invloed had in die tijd dan 'Jezus' (ergo: het geloof, de kerk).

Onlangs hoorde ik dat er bij de Amerikaanse jeugd meer mensen zijn die de gele M herkennen dan Jezus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mij niet. Lennon is niet gestraft door God met die uitspraak. Temeer omdat hij (nogmaals) gelijk had.

Ook al zou dat zo zijn, dan nog moet een mens oppassen met welke woorden er uit zijn mond komen.

En ik schreef nergens dat Lennon gestraft is door God.

Quote:

[...]

Klopt. Geloof leeft de laatste decennia niet meer zo heel erg en Lennon zag het echt wel helder dat de Beatles meer invloed had in die tijd dan 'Jezus' (ergo: het geloof, de kerk).

Onlangs hoorde ik dat er bij de Amerikaanse jeugd meer mensen zijn die de gele M herkennen dan Jezus...

Ik denk dat Jezus c.q. het geloof c.q. de kerk meer invloed heeft dan de Beatles. Ik denk dat je onvoldoende zicht hebt op het wereldwijde plaatje en de totale wereldgeschiedenis. De Beatles kwamen en gingen weer. Enkele decennia hebben ze wat invloed gehad op wat mensen, maar het was als een ademtocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ook al zou dat zo zijn, dan nog moet een mens oppassen met welke woorden er uit zijn mond komen.

En ik schreef nergens dat Lennon gestraft is door God.

Nee, het vers dat je quote wel flower.gif

Quote:
Ik denk dat Jezus c.q. het geloof c.q. de kerk meer invloed heeft dan de Beatles. Ik denk dat je onvoldoende zicht hebt op het wereldwijde plaatje en de totale wereldgeschiedenis. De Beatles kwamen en gingen weer. Enkele decennia hebben ze wat invloed gehad op wat mensen, maar het was als een ademtocht.

Ik denk dat jij achteraf praat. Op het moment dat Lennon die uitspraak deed had hij de schijn aardig mee.

Buiten dat denk ik ook dat je onterecht oordeelt over mijn kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook al zou dat zo zijn, dan nog moet een mens oppassen met welke woorden er uit zijn mond komen.

John Lennon was een ongelovige (atheist zelfs denk ik) die in een tijd doorbrak dat het christendom/religie op een dieptepunt zat. En hij stelde gewoon iets evidents vast. Mensen die daar aanstoot aan nemen hebben gewoon een probleem.

Ik kan ook zeggen dat het christendom niet populair is bij de mens omdat minder dan 1 op de 3 Christen is. Dat is gewoon waar, en ik zou niet weten waarom ik moet oppassen met dat soort uitspraken. (Overigens is het wel de grootste religie -hoewel er een heleboel naam-christenen worden meegerekend, maar dan nog- dus je kunt het ook rustig populair noemen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ook dat wordt door geen enkel feit gestaafd! Waar haal je die onzin vandaan?

McDonalds opent steeds meer vestigingen, kerken worden steeds meer gesloten. Kijk maar eens welke verschuivingen er zijn binnen de RKK en hoeveel kerken er worden gesloten, bij zowel de RKK als de PKN. En over die PKN gesproken: ik had begrepen dat de PKN op dit moment dusdanig snel leegloopt danwel vergrijst dat de hele PKN over ongeveer 20 jaar niet meer bestaat.

Ik zeg niet dat ik wil dat MacDonalds groter wordt dan de kerk... Maar op dit moment ziet het er niet naar uit dat 'kerken' in z'n algemeenheid nou echt veel overlevingskans hebben.

(nu sluit ik huisgemeenten even buiten, we hadden het over 'vestigingen').

Overigens is het allemaal heel interessant om mijn kennis over de wereldgeschiedenis openlijk in twijfel te trekken en is het natuurlijk ook bijzonder geinig om mijn uitspraken 'onzin' te noemen, maar we gaan offtopic flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Joost, Ik ben het niet met je eens. Niet inhoudelijk

Dat mag.

Quote:
en al helemaal niet met de toon die je hier ten toon spreidt, want die komt op mij eerlijk gezegd niet zo prettig over.

Op het moment dat mensen tegen me gaan zeggen dat ik ergens 'geen kennis' over heb en dingen gaan ontkennen die ze (weliswaar in een quote) hebben gezegd dan kan het zijn dat ik wat geprikkeld over kom, ja.

Verder heb ik nu 2 keer een smiley gebruikt en hebben we te maken met lettertjes.. Wellicht ligt het e.e.a. meer aan jouw manier van ontvangen dan aan mijn manier van typen (nogmaals dan: flower.gif )

Quote:

Ik ben het dan ook eens met wat Barba zegt in de door jouw gequote gedeeltes.

Waarvan akte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid