Spring naar bijdragen

Christenvervolging ook in Nederland


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik noem mezelf anti-christen omdat ik niet met christenen ,die een vertekent beeld van het geloof in Jezus Christus geven ,geassocieerd wil worden.

Tuurlijk en hoe noemt de Schrift mensen die Christus volgen?

Quote:
Ik ben tegen religie in welke vorm dan ook ,die mensen met geweld of dmv indoctrinatie op iemand wil leggen

Dat is iets wat Christenen over de breedte genomen niet meer doen, zeker niet in de Westerse maatschappij.

Quote:
En wat zegt Jezus tegen 'hoeren' en 'tollenaars'?

Het enige wat Hij zegt is: Ga heen en zondig niet meer.

Je kan geen appels met peren vergelijken.Jezus ging niet met ze om ,om hun te stimuleren dmv bijv. een mooi bordeel bouwen enz enz...

Jezus zegt dat inderdaad, maar wijst hen duidelijk niet af. Je vergelijkt nu zelf appels met peren, want het ontkennen van het grondrecht in Nederland geldt voor iedereen. Christenen mogen kerken bouwen en Christelijk gestoelde scholen openen, evenzo voor moslims. Dat is het gelijkheids beginsel dat niet kijkt naar religieuze achtergrond of wat dan ook.

Quote:
Wacht maar af...binnenkort is het o.v. in nederland gescheiden,mannen en vrouwen apart,omdat Nederland niet wil discrimineren op grond van geloof

Binnen een seculiere maatschappij zal een dergelijke scheiding niet naar voren komen, tenzij die maatschappij door een dictatuur vervangen wordt wellicht. Seculier wil niet meer zeggen dan ontdaan van geloofsinvloeden in gevoerd beleid en dat alle burgers voor de overheid hetzelfde zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu we met de islamisering te maken hebben moeten er duidelijke regels komen van wat wel en niet mag.De islam is niet te vergelijken met bijv. het christendom,hindoeisme,hare krishna enz. enz.

De islam heeft geen recht zich te vestigen en zich te ontplooien in een westerse samenleving,daar de islam het nederlandse rechtssysteem NIET erkend.Dat is een feit.


Samengevoegd:

En de nederlandse cultuur is gebaseerd op de joods/christelijke tradities en daar moeten we ons ook aan houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Binnen een seculiere maatschappij zal een dergelijke scheiding niet naar voren komen, tenzij die maatschappij door een dictatuur vervangen wordt wellicht.

Niet noodzakelijkerwijs. moslims hebben relatief weinig moeite om hun opvattingen onofficieel met geweld aan anderen op te leggen. Dat zie je overal terug in islamitische landen. Ik kan me gemakkelijk voorstellen dat als je de islam zijn gang laat gaan dat hoofdoeken voor alle vrouwen worden afgedwongen middels geweld of verkrachting. Voor veel moslims zijn ongesluierde vrouwen hoeren, en dat maken ze op straat inmiddels al expliciet kenbaar. Het idee dat een hoofddoek beschermt tegen verkrachting is vrij algemeen voorkomend bij moslims. De conclusie dat het niet dragen van een hoofddoek verkrachting (een beetje) uitlokt ook. Dwang is een zeer belangrijk kenmerk van de religie islam.

Nog een toevoeging: de titel is incorrect. Het zijn geen christenen die vervolgt worden, het gaat om moslims die andersdenkenden vervolgen. Vervolging is ook tegenwoordig nog een belangrijk kenmerk van de islam. En maak je geen illusies dat deze asielzoekers alleen christenen zouden vervolgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu we met de islamisering te maken hebben moeten er duidelijke regels komen van wat wel en niet mag.De islam is niet te vergelijken met bijv. het christendom,hindoeisme,hare krishna enz. enz.

De islam heeft geen recht zich te vestigen en zich te ontplooien in een westerse samenleving,daar de islam het nederlandse rechtssysteem NIET erkend.Dat is een feit.

Dus jij stelt voor om mensen te discrimineren en je wilt dan nog zeggen een volger van Jezus te zijn?Daarnaast moet je in een ander topic verder met deze islamofobie volgens mij...

Quote:
En de nederlandse cultuur is gebaseerd op de joods/christelijke tradities en daar moeten we ons ook aan houden.

Nederland is gestoeld op een Christelijke cultuur en na WOII is pas de Joodse cultuur ingesloten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet noodzakelijkerwijs. moslims hebben relatief weinig moeite om hun opvattingen onofficieel met geweld aan anderen op te leggen. Dat zie je overal terug in islamitische landen. Ik kan me gemakkelijk voorstellen dat als je de islam zijn gang laat gaan dat hoofdoeken voor alle vrouwen worden afgedwongen middels geweld of verkrachting. Voor veel moslims zijn ongesluierde vrouwen hoeren, en dat maken ze op straat inmiddels al expliciet kenbaar. Het idee dat een hoofddoek beschermt tegen verkrachting is vrij algemeen voorkomend bij moslims. De conclusie dat het niet dragen van een hoofddoek verkrachting (een beetje) uitlokt ook. Dwang is een zeer belangrijk kenmerk van de religie islam.

De moslims vormen nog steeds geen meerderheid in onze maatschappij en daarbij is het een vertekend beeld geven van het midden-oosten en dat projecteren op hier niet juist. Zolang de overheid regels voor alle groeperingen gelden, gaan deze ook op voor moslims en vooralsnog laat de overheid de regels voor alle groeperingen gelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]De moslims vormen nog steeds geen meerderheid in onze maatschappij en daarbij is het een vertekend beeld geven van het midden-oosten en dat projecteren op hier niet juist. Zolang de overheid regels voor alle groeperingen gelden, gaan deze ook op voor moslims en vooralsnog laat de overheid de regels voor alle groeperingen gelden.

Vandaar de frase: "Als je de islam zijn gang laat gaan..." Dat moeten we dus niet toelaten. Overigens is de overheid veel te mild naar moslims toe denk ik. Die mildheid werkt redelijk voor de meeste NL-ers omdat een nachtje in de cel mij en de meeste anderen wel afschrikt om rotzooi te trappen. Voor veel moslims ligt dat gewoon anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vandaar de frase: "Als je de islam zijn gang laat gaan..." Dat moeten we dus niet toelaten. Overigens is de overheid veel te mild naar moslims toe denk ik. Die mildheid werkt redelijk voor de meeste NL-ers omdat een nachtje in de cel mij en de meeste anderen wel afschrikt om rotzooi te trappen. Voor veel moslims ligt dat gewoon anders.

Toon je uitspraken eens aan met cijfers, want nu is het vooral suggestief wat je zegt en presenteert als feit, maar ontbeert feitelijke onderbouwing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als de imam(moslimgeestelijke) vandaag zegt:we gaan alle christenen vervolgen.Ik weet zeker dat al die lieve moslims mee gaan doen.

Yupz. Want het zijn mensen, die volgen een leider.

Dat zag je in WOII, tijdens de kruistochten, en dus ook bij een imam.

Overigens hebben die 3 niks verwant met elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als de imam(moslimgeestelijke) vandaag zegt:we gaan alle christenen vervolgen.Ik weet zeker dat al die lieve moslims mee gaan doen.

Stemmingmakerij is je niet vreemd, wat een haat allemaal. Argumentatie kan je echter niet leveren. Wat doe je eigenlijk op Credible?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Grote schoonmaak gehouden. Dit topic gaat niet over hoe slecht moslims wel niet zijn, het gaat om christenvervolging in Nederland.

Gelieve daar ook over door te gaan.

Wat betreft Anti-christen, maar wel pro-Jezus: gelieve je op dit forum te gedragen. Om af te geven op de islam zijn meer dan genoeg andere fora waar je je frustraties kwijt kunt en op-de-man spelen wordt ook niet gewaardeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Admod note:
Dit topic gaat niet over hoe slecht moslims wel niet zijn, het gaat om christenvervolging in Nederland.

De daders zijn moslims, en het is te beargumenteren dat de vervolging iig deels wordt veroorzaakt door de religie islam. Als je dat negeert wordt het een heel fout topic wat suggereert dat christenen worden vervolgt terwijl het moslims zijn die o.a. christenen vervolgen. De titel is trouwens heel suggestief vind ik. Het legt de nadruk totaal verkeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

vind ik ook, vanuit allerlei groeperingen worden Christenen vervolgd, toch denk ik dat het in Nederland nog aardig meevalt. Heb geen cijfers, maar in Nederland is het vrije godsdienst houden nog redelijk intact.

En inderdaad, er gaan minder mensen naar de kerk tegenwoordig. Dat is ook een verklaring waarom veel kerken weggaan. Dat hoeft niet te betekenen dat er altijd moskees daarvoor in de plaats komen.

Ook al zouden er op een gegeven moment meer Moslims dan Christenen in Nederland zijn, mag toch hopen dat de vrijheid van Godsdienst intact blijft. Het zou niet best wezen als er voor moesten strijden.

Toch denk ik dat de topic starter meer bedoelt, stel dat de Somalische vluchtelingen weer terug moeten naar hun eigen land, dan worden ze om welke reden dan ook niet vredig ontvangen.

En dat ze hier de Bijbel niet durven te pakken, zou misschien te maken hebben met schaamte voor hun geloof omdat ik denk dat de meeste Somaliërs moslim zijn, dat kan ook weer ruzies veroorzaken binnen een asielzoekers centrum

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook al zouden er op een gegeven moment meer Moslims dan Christenen in Nederland zijn, mag toch hopen dat de vrijheid van Godsdienst intact blijft.

- Er zijn ongeveer 800.000 Nederlanders die zichzelf moslim noemen.

- Er zijn ongeveer 7.000.000 Nederlanders die zichzelf christen noemen.

Er is geen enkele sprake van dat er op korte of middellange termijn meer moslims dan christenen zouden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]- Er zijn ongeveer 800.000 Nederlanders die zichzelf moslim noemen.

- Er zijn ongeveer 7.000.000 Nederlanders die zichzelf christen noemen.

Er is geen enkele sprake van dat er op korte of middellange termijn meer moslims dan christenen zouden zijn.

eigenlijk ben ik daar stiekem toch wel blij mee widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

- Er zijn ongeveer 7.000.000 Nederlanders die zichzelf christen noemen.

Er zijn 7 miljoen mensen die tot het christendom worden gerekenden. Mijn wederhelft wordt ook als katholiek meegeteld bijvoorbeeld, maar ik zou er niet vanuit gaan dat ie het ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom schreef ik ook bewust dat deze mensen niet per definitie christen zijn, maar zich zo noemen, net zoals moslims het niet per definitie zijn, maar zich vaak zo noemen, aangezien ze zijn geboren in een gezin waarvan de vader en/of moeder moslim is en het vanwege de traditie en angst en gewoonten zo is dat het kind ook automatisch een moslim wordt genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Vervolging gaat bijna altijd gepaard met geweld, opsluiting of andere zaken die niet algemeen geaccepteerd zijn, anders zou het wel "de wet naleven" heten. Het gewelddadig vervolgen van deze Somaliërs, of ze nou christen zijn of niet, is naar mijn mening fout.

Als je niet wil dat iemand binnen "jouw" groep, bijvoorbeeld het asielzoekerscentrum, een bepaald geloof aanhangt, dan kan je dat op een andere manier duidelijk maken, bijvoorbeeld door met de persoon in kwestie te gaan praten. Overtuiging door angst werkt slechts averechts. *kuch*inquisitie*kuch*.

Ik vind het sowieso al onlogisch dat een Somaliër bekeert tot het christendom, misschien ziet hij dat als begin van een nieuw leven in een "veilig" land.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid