Spring naar bijdragen

Stoner rock


Aanbevolen berichten

Quote:

Een genre wat ik eigenlijk pas ontdekt heb. Ik ken nog niet zoveel, alleen maar wat nummers van Sleep, Spiritual Beggers, Kyuss en Wolfmother, maar heeft er iemand nog tips oid? En wat vinden jullie van deze stijl?

Is dat ook niet de hoek van Queens of the Stone Age? Iets lomper, maar wel heel erg cool vind ik Ufomammut smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt ook binnen dit genre nogal wat verschillen. Queens Of The Stone Age wordt in ieder geval stoner genoemd. Een erg vette band overigens. knipoog_dicht.gif

Je hebt ook post-stoner-doom-achtige shit. Ook erg vet. knipoog_dicht.gif Ik zal nog 's wat bandjes noemen... Hier een shitload aan bands: link

Wat ik vooral de moeite waard vind aan stoner en stonermetal: Acid King, Brant Bjork, Bongzilla, Boris, Celestial Season, Down, Dozer, Fu Manchu, He Is Legend, Hermano, High On Fire, Kyuss, Monster Magnet, Queens Of The Stone Age, Sleep, Wolfmother. Overigens zit zeker de stoner metal, de post-stoner zogezegd, erg in de buurt van de sludge metal e.d., dus kun je ook weer bands als Kylesa, Isis, Callisto, et cetera, op gaan noemen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Je hebt ook binnen dit genre nogal wat verschillen. Queens Of The Stone Age wordt in ieder geval stoner genoemd. Een erg vette band overigens.
knipoog_dicht.gif
Je hebt ook post-stoner-doom-achtige shit. Ook erg vet.
knipoog_dicht.gif
Ik zal nog 's wat bandjes noemen... Hier een shitload aan bands:

Wat ik vooral de moeite waard vind aan stoner en stonermetal: Acid King, Brant Bjork, Bongzilla, Boris, Celestial Season, Down, Dozer, Fu Manchu, He Is Legend, Hermano, High On Fire, Kyuss, Monster Magnet, Queens Of The Stone Age, Sleep, Wolfmother. Overigens zit zeker de stoner metal, de post-stoner zogezegd, erg in de buurt van de sludge metal e.d., dus kun je ook weer bands als Kylesa, Isis, Callisto, et cetera, op gaan noemen.
knipoog_dicht.gif

IS het wel verantwoord Boris te luisteren? -puh2.gif-

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid