Spring naar bijdragen

maand bijbelschool/training?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo!

Wij zijn Anke en Ymke, 2 meiden van 18 jaar, die over een halfjaar een grote reis gaan maken, met als hoofddoel vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika. Eigenlijk willen we voordat we naar Afrika gaan nog een maand, rond oktober/november, ergens heen om echt even alleen met God bezig te zijn, zodat we lekker relaxed weg kunnen! Of dat nu in de vorm van een conferentie, training of iets heel anders is maakt ons niet zoveel uit. Ook hoeft het niet persé in Nederland te zijn. Misschien heeft 1 van jullie ideeën of tips?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Anke en Ymke

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Anke en Ymke,

Wat een goede/leuke plannen van jullie! smile.gif

Ik weet niet echt een conferentie van ongeveer een maand lang, maar als jullie echt niets kunnen vinden, weet ik nog wel een discipelschapstraining die mijn gemeente geeft. Het ligt er een beetje aan in welk deel van Nederland jullie wonen. Het wordt op een paar plaatsen in Nederland gegeven op verschillende dagen.

(Haha, wel lache weblog smile.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hey Barbapapa!

Bedankt voor je snelle reactie!

Gaaf dat je meteen met een idee komt, maar zou je misschien iets specifieker kunnen zijn? In wat voor gemeente zit je bijvoorbeeld? We zijn benieuwd!

Groetjes, Anke en Ymke

PS. we staan ook nog steeds open voor andere ideeën natuurlijk! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gemeente Jubilee. Deze is in een aantal plaatsen: Zwolle, Stadskanaal, Drachten, Leeuwarden, Oosterhout (bij Breda), Bodegraven en Zeewolde. Ik denk niet dat overal discipelschapstraining is, maar sowieso in Oosterhout, Zwolle en Drachten.

Het is een gemeente die wat in de richting zit van een Evangelische/Charismatische/Pinkster-kerk.

Mensen leren hier een overwinnend leven te leiden, zodat omstandigheden geen rol meer zullen spelen, maar zodat christenen leven in de overwinning van Jezus Christus, waardoor de christenen een hulp kunnen zijn voor de mensen om hen heen.

In de wereld gebeurt van alles, maar christenen hoeven niet meer door de wereld te worden beïnvloed, maar kunnen een hulp zijn voor de omgeving, zodat Jezus door de christenen heen kan werken en de wereld wordt bereikt met de goede boodschap van Jezus Christus.

Het is niet zozeer een praktische hulp (dat kan ook), maar eerder een hulp op geestelijk vlak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe het nu is weet ik eerlijk gezegd niet maar de Wittenberg had altijd een goede naam. Ze hebben ook modules van 1 maand waar bijv. Multicultureel werken misschien wel erg nuttig is als je naar het buitenland gaat. Je kunt deelnemen als toehoorder en als cursist. Maar goed kijk zelf maar hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid