Spring naar bijdragen

Tot hoever mag je gaan?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

hey allemaal.

ik heb een serieuze vraag. Ik ben christen en ik heb een vriendin. bij het zoenen dan strelen we elkaar bij bepaalde lichaamsdelen. jullie begrijpen vast waarknipoog_dicht.gif Mag dat nou? Of vind God dat niet goed. Want wij twijfelen. We weten het gewoon niet. Voorderest doen we niks, want we hebben een afspraak dat we het niet doen voor het huwelijk!

Graag jullie meningsmile.gif en bij voorbaat dank!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik kan me zo voorstellen dat het religieus gezien een stapje te ver is. Gewoon menselijk zou ik zeggen, als jullie serieus met elkaar zijn en de grenzen in acht kunnen blijven nemen, dan zou ik me er niet al te druk over maken.

Wat ik me wel afvraag is hoe oud jullie zijn. Het is natuurlijk wel zo dat patting je nieuwsgierig maakt naar de voltooiing en dat je daarom sneller dan verstandig is een huwelijk aan gaat.

Helemaal niets doen kan overigens hetzelfde effect hebben. We "moeten" wachten tot we getrouwd zijn en we hebben heel veel zin, dus laten we maar zo snel mogelijk trouwen puh2.gif

Als patting voor jullie iets van de spanning oplost en er voor zorgt dat jullie tijd voor elkaar kunnen nemen om elkaar echt goed te leren kennen, dan is dat een mooi compromis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Tja, ik kan me zo voorstellen dat het religieus gezien een stapje te ver is. Gewoon menselijk zou ik zeggen, als jullie serieus met elkaar zijn en de grenzen in acht kunnen blijven nemen, dan zou ik me er niet al te druk over maken.

Wat ik me wel afvraag is hoe oud jullie zijn. Het is natuurlijk wel zo dat patting je nieuwsgierig maakt naar de voltooiing en dat je daarom sneller dan verstandig is een huwelijk aan gaat.

Helemaal niets doen kan overigens hetzelfde effect hebben. We "moeten" wachten tot we getrouwd zijn en we hebben heel veel zin, dus laten we maar zo snel mogelijk trouwen
puh2.gif

Als patting voor jullie iets van de spanning oplost en er voor zorgt dat jullie tijd voor elkaar kunnen nemen om elkaar echt goed te leren kennen, dan is dat een mooi compromis.

We zijn 18 en 16. We weten beiden onze grenzen, want zoals ik al gezegd heb, wij doen het niet voor het huwelijk. Dat is gewoon een afspraak en ik vind dat het ook zo hoort. Maar als je dan aan het zoenen bent, dan gebeurt het vanzelf. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar we wisten er niet echt goed raad mee, wat God er van vindt. Maar is het dan iets natuurlijks? Want we gaan niet uit de kleren ofzo. Want daar hebben we gwn afspraken over! En daar ben ik blij om!smile.gif

Met dat laatste begrijp ik trouwens niet precies wat je daar nou mee bedoeltknipoog_dicht.gif wat is dan een goed compromis?

ciaoo

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid