Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Wij mannen zuigen in communicatie. Tenminste, ik wel
noparty.gif

met communicatie heb je altijd een zender, een ontvanger en een boodschap. Komt de boodschap niet (goed) aan dan ligt dat of aan de zender of aan de ontvanger. Misschien zijn vrouwen gewoon onduidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan je zo zwart wit zeggen dat het mannen vs vrouwen is?

Maar om de hete brei heen draaien is vooral aftasten denk ik. Kijken of de ander ook zoiets vindt voordat je iets echt zegt om maar niet heel hard op je mond te hoeven gaan.

Je kunt niet zo zwart wit iets zeggen over een individuele man of vrouw, maar in het algemeen wel. De wetenschap komt er juist de afgelopen tijd achter dat er veel meer verschil in werking van de hersenen is tussen mannen en vrouwen dan ze eerder wisten (of wilden weten).

Ik vind het zelf super interessant. Ik had het er laatst nog met iemand over die best wel feministisch is en steeds benadrukte dat je een man of een vrouw niet in een rol kunt duwen. Ik vind dat ook niet, maar persoonlijk vind ik juist dat als je weet wat ongeveer de kern van het vrouw-zijn (of man-zijn) is, dat je dan juist ook je eigen invulling daaraan kunt geven.

En dat om de hete brei heen draaien, dat is logisch (sorry dat het zo stellig klinkt, maar er is gewoon onderzoek naar gedaan) dat dat meer bij vrouwen hoort. Vrouwen denken bij hun beslissingen over hun gedrag nou eenmaal meer door over de consequenties. Het is denk ik niet zo dat een vrouw een afwijzing erger vindt dan een man, maar een man denkt er van te voren minder over na.

Gemiddeld dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik ga weer knipoog_dicht.gif

Het spijt me als ik oude topics weer oprakel, maar ik zit met dezelfde vraag.

Ik ervaar het bij mezelf namelijk ook zo. Al in het voorstadium, mijn gevoelens te bekennen. Maar ook tijdens mijn afgelopen relatie heb ik te vaak mijn mond gehouden. Juist mijn vriendin heeft mijn *versluierde* signalen niet begrepen; De roep naar individualiteit, ademruimte, naar vrijheid. Naar het hebben van eigen interesses, eigen vrienden, een eigen leven.

Ik weet dat je altijd eerlijk moet zijn, maar wil mezelf en de ander beschermen. En soms ook de vriendschap.

EDIT: Dus geen woman only svp,.... is veel vraag naar, hoorde t zojuist weer van 'n boy...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

EDIT: Dus geen woman only svp,.... is veel vraag naar, hoorde t zojuist weer van 'n boy...

*Steekt hand op...

Ik vind het wel prettig dat C dit topic omhoog heeft gehaald. Ik zit een beetje met hetzelfde probleem: een vrouwelijk persoon waarmee ik best fijne communicatie heb, alleen waar ik niet echt hoogte van krijg.

Maar wel behoefte aan heb smile.gif

Help? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid