Spring naar bijdragen

Je aandacht vast houden


Aanbevolen berichten

Ik koop best wel redelijk vaak boeken en heb gisteren ook boeken van Reve(Nader tot U) en Nietzsche(De geboorte van de tragedie) gekregen.

Maar het probleem is dat ik me moeilijk kan concentreren op één boek tegelijk. Je moet er tijd voor maken, wat niet zozeer het probleem is, maar het doorzetten is zo moeilijk. Ikbegin vaak in een boek en danzie ik een ander boek waar ik ook weer in begin en dat schiet dus niet op. Ik lees graag, maar zou er wat meer structuur in aan willen brengen. Wie heeft er tips?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neuh, dat zijn van die dingen die je gewoon moet doen, daar zijn geen truucjes voor. Ik heb nu eindelijk een beetje voor elkaar dat ik een boek tegelijk lees en eerst uitlees voor een ander boek door het gewoon te doen en de verleiding te weerstaan. Op zijn Cruijfffiaans; het lukt je pas als je het doet. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je hierin niet in helpen. Ik heb dus ook hetzelfde probleem.

Boeken lezen voor m'n fictiedossier heb ik ook niet gedaan bloos.gif.

Gode zij dank heb ik die mondeling wel gehaald..

Maarree.. Misschien 1 boek te gelijk, zoals Andreas idd zegt.

Je zou ook momenten kunnen opzoeken als je alleen bent, of als het rustig is. Dan is het bij voorbaat al makkelijker je aandacht erbij te houden. smile.gif

Succes! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees eigenlijk alleen in bed en in de trein. En verder op vakantie ook wel, of zomers in het park of aan het strand ofzo.. Maar niet thuis op de bank.

Hm, nu ik er over nadenk, dat is alleen waar in de winter. In de zomer lees ik wel gewoon thuis, maar dan ook in de zon buiten op het terras of in de tuin. Blijkbaar hoort lezen bij mij bij zomers warm buiten of lekker warm in bed.

Verder heb ik wel zoiets dat ik elk boek snel uit lees, als dat niet lukt en ik blijf in hoofdstuk 3 hangen, dan vind ik het blijkbaar gewoon niet interessant, en dan pak ik iets anders. Ik heb dan niet zoiets van, zonde dat je dat andere boek niet uitleest. Maar ik hecht ook weinig waarde aan nieuwe boeken. De meeste boeken die ik heb komen uit erfenissen, of tweedehands, en ook ga ik wel 2 keer per maand langs de bieb. Nieuwe boeken zijn vaak kado's , zelf koop ik niet echt veel, misschien 1 per maand. uit de bibliotheek haal ik dan bv 10 boeken, en 3 weken later breng ik ze terug en dan heb ik er 6 gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ik de post van Dubito lees...

Wat mij wel opvalt is dat ik in de trein goed kan lezen en niet zo goed op mijn kamer, waarschijnlijk om dezelfde reden dat ik met mijn koptelefoon in slaap kan vallen in de trein en zonder dus niet. Misschien eens met een niet al te opzwepend muziekje over den hoofdtelefoon proberen te lezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid