Spring naar bijdragen

Koop jij fair trade producten?  

  1. 1. Koop jij fair trade producten?

    • Nee, ik vind het te duur
      1
    • Nee, het heeft toch geen zin
      0
    • Ja, soms
      5
    • Ja, altijd als ik de keus heb
      3


Aanbevolen berichten

Uit onderzoek van de Radboud Universiteit in Nijmegen, blijkt dat Fair Trade, dat 20 jaar geleden begon met het Max Havelaar keurmerk, werkt: boeren die fair trade producten telen, verdienen meer, produceren meer en investeren meer dan boeren die niet-fair trade producten telen: Wetenschappers bewijzen positieve impact fair trade

Wat is Fair Trade, voor wie dit niet weet? Fair Trade is is handel, waarbij de producenten een minimumprijs gegarandeerd wordt en waarbij ook op andere wijzen gelet wordt op rechtvaardige handelsverhoudingen en arbeidsvoorwaarden. Bij producten uit de Derde Wereld die niet fair geproduceerd zijn, gaat vaak het grootste deel van wat wij voor het product betalen, naar tussenhandelaren. De boeren zelf worden er financieel nauwelijks beter van. Verkopen de boeren producten via fair trade, dan geeft dit hen een kans de armoede te ontstijgen. Voorbeelden zijn de bekende Max Havelaar koffie en Oké bananen.

Ik koop al jaren zoveel mogelijk faire producten en nu wil ik dit nieuws met jullie delen, dat het dus ook bewezen is dat het werkt!

Meer info bij de website van Solidaridad

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid