Spring naar bijdragen

Christelijke internet radio


Aanbevolen berichten

Hey =]

Ik ga binnenkort een christelijke radio maken op het internet. Ik heb bijna alles nog geregeld maar heb nog lang niet genoeg muziek. Dus wou ik jullie vragen om je lievelings bands, muziek etc. te posten zodat ik die er op kan zetten.

Verder moet ik nog even kijken of ik alleen Christelijke rock muziek afspeel of ook andere gospel muziek. (Als ik rock doe komen hier ook veel rustige nummers bij).

God bless!! =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst een leuk initiatief.

Maar realiseer je wel dat dit toch nog best wat met zich mee brengt, het mag dan in eerste instantie simpel lijken maar uiteindelijk komt er heel wat bij kijken.

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je alles al geregeld hebt ? Heb je bijvoorbeeld 'professionele' apparatuur of gaat alles vanaf één enkele pc'tje thuis waarvanaf je direct streamt naar je luisteraars ?

Of heb je ergens in een datacenter een server hangen die een stevige verbinding heeft met internet ?

Bandbreedte gebruik hangt natuurlijk ook erg af van de kwaliteit van de muziek die je uitzendt, maar het is toch wel een puntje om over na te denken !

Verder is je lijstje met bands/muziek op dit moment nog wel erg kort.

Zorg er trouwens wel voor dat je van de muziek die je uitzendt alle rechten op orde hebt zoals copyright en weet ik allemaal wat nog meer.

Ik kan nog wel veel meer vertellen maar 'k hou het hier voorlopig even bij big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk idee zeg! Welke muziekstijl wil je vooral gaan draaien? Uit je lijstje maak ik op dat je vooral rock wil draaien, misschien weet ik dan nog wat andere bands voor je, zoals: Relient K, Tourniquet, Narnia, Saviour Machine, of zangers: Matt Redman, Kim Walker, Tim Hughes, etc.

Wil je trouwens alleen bands die ook echt christelijke teksten heeft, of vind je christelijke bands zonder duidelijke christelijke teksten ook goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Jan_F en Karin

Dat copiright gedeelte heb ik al geregeld. Het is neit verboden muziek op het internet te zetten. Alleen als je er mee gaat verdienen en dat doe ik niet. Verder heb ik alles wel geregeld puh2.gif ik heb alleen nog idd veel muziek nodig. Vaandaar dit topic =]

@ Henriette

Dankje, ik zal de band luisteren en ns kijken welke ik er in ga zetten. En misschien ga ik zelfs meerdere zenders op de site zetten zodat je gewoon relie "rock" hebt en andere gospel muziek etc. =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Jan_F en Karin

Dat copiright gedeelte heb ik al geregeld. Het is neit verboden muziek op het internet te zetten. Alleen als je er mee gaat verdienen en dat doe ik niet. Verder heb ik alles wel geregeld
puh2.gif
ik heb alleen nog idd veel muziek nodig. Vaandaar dit topic =]

Weet je dat zeker? link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan heb ik nog wel de vraag hoe jij aan de muziek komt . Want er staat inderdaad veel muziek op internet maar ik zie niet in hoe jij daar dan radio mee kunt maken ?

Alleen linkjes verzamelen zie ik in ieder geval niet als radio maken.

En wat betalen en auteursrecht/copyright betreft

-------------------------------------------------------

U hoeft niet altijd te betalen voor muziekgebruik. Thuis, tijdens een feestje of familiebijeenkomst, mag u alle muziek draaien of spelen die u wilt. U mag ook gerust voor eigen gebruik een cd of dvd maken. Toestemming vragen of een vergoeding betalen, is dan niet nodig. Ook als u muziek gebruikt van een componist of tekstschrijver die meer dan 70 jaar dood is, is een vergoeding niet nodig.

-------------------------------------------------------

Link naar bericht
Deel via andere websites

hhmm.. Ik zal het allemaal wel even navragen. Ik hoop in iedereval dat het gewoon lukt. Er zijn namelijk bepaalde regels die zeggen dat je wel gewoon muziek op het internet mag zetten ofzo... Maar ik vraag het allemaal wel even na want ik heb daar zelf neit heel veel verstand van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad wel zo verstandig, ruzie krijgen met dat soort instanties is nou ook niet erg prettig. Afgezien van de forse boetes die er aan te pas komen.

En vat mijn posts niet te negatief op .. Ik probeer er alleen mee te bereiken dat je na blijft/gaat denken knipoog_dicht.gif

Succes !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey =]

Ik heb het dus even allemaal nagevraagt. Het is legaal maar je mag maar 6 zenders hebben met elk 250 personen. Ook werkt de radio natuurlijk alleen maar als ik achter me computer zit en er mee bezig ben. puh2.gif

Dus het kan in principe wel, maar misschien heb ik nog wat mensen nodig die er aan mee willen werken om muziek af te spelen en misschien als je wil nog wat bij te praten ofzo. Vrijwilligers zijn welkom ^^ puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Is je spel eigenlijk al af?

Haha. Ik was er dus mee bezig maar er waren een paar problemen waar ik naderhand helaas niet voorbij kwam en dan zou ik een heel groot stuk opnieuw moeten maken waar ik geen zin meer in had. xD Maar misschien begin ik er binnekort weer aan ofzo. Ik had trouwens die topic opnieuw geopend of er nog andere ideeen kwamen maar niemand had meer gereageerd. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Mag ik weten waar je dit heb nagevraagd ? en hoef je dan totaal geen belasting, copyright, rechten etc af te dragen aan allerlei instanties ?

Ik had aan me neef nagevraagd. Die studeert daar in. Maar ik had 1 dingetje fout begrepen. Ik kan wel 6 zenders met elk 250 personen. Maar legaal mag maar 32 per kanaal xo En dat is dus best weinig... Verder heb je geen copiright nodig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nope, sorry. Maar ik snap wel dat je dat inderdaad vreemd vind.

Edit: Er zijn zegmaar van dat soort wetten dat het op deze manier meer lenen is ofzo. Net zoals je naar je buurman kan gaan om een cd te lenen. Maar daarom is er dus waarschijnlijk een maximum van 32 mensen per kanaal

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid